• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جدید اداره مرکزی احصائیه معرفی شد

رییس جدید اداره مرکزی احصائیه معرفی شد

احمد جاوید رسولی رسما به حیث رییس جدید اداره مرکزی احصائیه از سوی سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری معرفی شد.
آقای دانش که امروز (شنبه 21 اسد) در مراسم معرفی رییس جدید اداره مرکزی احصائیه سخن می‌گفت، احمد جاوید رسولی را یکی از کدرهای شایسته، تحصیل کرده، باتجربه و پرتلاش وطن خواند که در موقعیت های مختلف از جمله در ریاست کانکور وزارت تحصیلات عالی به شایستگی خدمت کرده است.
آقای دانش با اشاره به اهمیت بنیادین اداره مرکزی احصائیه گفت که احصائیه علمی است که با جمع‌آوری، توحید و طبقه‌بندی، تحلیل و تفسیر معلومات و ارقام سروکار دارد و به همین جهت هیچ نوع فعالیتی مخصوصا فعالیت های تجارتی و اقتصادی نمی‌تواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند مگر این که پیشاپیش اطلاعات و ارقام دقیق در اختیار داشته باشد.
وی بیان داشت که اداره مرکزی احصائیه در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف کاری خود داشته است ولی با این هم، با چالش‌ها و کاستی‌های زیادی هم اکنون روبه رو می باشد که باید رهبری جدید این اداره در جهت حل و رفع آن‌ها از تمام تلاش و امکانات خود باید کار بگیرد.
معاون دوم ریاست جمهوری، ضعف مدیریت در سیستم احصائیه و تحلیل و تحقیق ارقام، پایین بودن ظرفیت مسلکی و کمبود امکانات، عدم دقت و سرعت در آمار و تناقضات در ارائه آن‌ها را از جمله مشکلاتی عنوان کرد که در این اداره موجود است و باید رفع گردد.
آقای دانش، ناکامی در عدم سرشماری دقیق نفوس کشور را بعنوان یک ناکامی مطلق عنوان کرد و گفت که نداشتن سرشماری نفوس حتی ناکارآمدی حکومت و بی اعتمادی ملی و مشاجرات سیاسی را باعث شده است.
وی از رهبری جدید این اداره خواست که با یک بازنگری دقیق و همه جانبه، اصلاحات لازم را در این اداره تطبیق نماید و با استفاده از امکانات موجود و همکاری همکاران بین المللی، چالش های موجود را از سر راه برنامه‌های احصائیوی رفع نماید.
گفتنی است که مصطفی مستور نیز امروز به حیث سرپرست و نامزد وزیر اقتصاد از سوی آقای دانش معرفی شد.

  پربازدید ترین