• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله به سهم گیری مجاهدین در تامین امنیت کشور تاکید کرد

عبدالله به سهم گیری مجاهدین در تامین امنیت کشور تاکید کرد

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، نقش مجاهدین را در تامین امنیت کشور برجسته خوانده تاکید می‌کند که نقشی که باید به مجاهدین داده می‌شد به آنان داده نشده است.
داکتر عبدالله امروز شنبه (21 اسد) در سفری که به ولایت کاپیسا داشت، به سهم‌گیری مجاهدین در تامین امنیت کشور تاکید کرد.
وی گفت:\" در تثبیت امنیت در افغانستان می توانستند تاثیر چشم‌گیری بر جای بگذارند اما آن‌طور که باید و شاید از نقش‌شان استفاده نشده است\".
او افزود:\" وقتی دشمنان حمله می‌کنند و می‌خواهند منطقه ای را بگیرند مجاهدین در خانه نشسته و نظاره نمی‌کنند آنان با شعار آنکه اینجا وطن ماست و ما نمی‌خواهیم ناامن شود در برابر تروریستان ایستاده می‌شوند\".
رییس اجرایی، ایستادگی قوی مجاهدین در برابر تروریستان را دلیل محکم به نقش آنان در تامین امنیت کشور خواند و بیان داشت:\" نقش برازنده مجاهدین در تامین امنیت در حد توان استفاده بیشتر خواهیم نمود\".
داکتر عبدالله خاطر نشان ساخت که \" کاستی‌های خود را متوجه هستیم، برای رفع کاستی‌ها و دادن نقش بیشتر به مجاهدین تلاش بیشتر به خرج خواهیم داد\".
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این برخی رهبران جهادی کشور بارها از نقش کمرنگ مجاهدین در ساختار حکومت شکایت داشته کرده‌اند.
این رهبران بارها حکومت مرکزی را به منزوی ساختن مجاهدین متهم ساخته تاکید کرده اند که حکومت در تلاش است تا دست مجاهدین را در تصمیم گیری‌های سیاسی کوتاه بسازد.
در همین حال امروز سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز در مراسمی در کابل از همه مردم افغانستان خواست که به دور از نفرت‌پراکنی‌های مذهبی و قومی، صفوف خود را در مقابل دشمنان منسجم‌تر بسازند و در تأمین امنیت در کنار نیروهای امنیتی سهم بگیرند.
آقای دانش از باشندگان سراسر کشور به خصوص از جوانان هر منطقه خواست که بیش از این تماشاچی نباشند و در هماهنگی با نیروهای اردو و پولیس و در قالب یک بسیج عمومی مردمی به پا خیزند و در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابل هراس افکنان وابسته به استخبارات بیگانه، از جان و مال مردم خود و از دستاوردهای نظام سیاسی خود، دفاع کنند.
معاون دوم ریاست جمهوری ضمن تأکید به اینکه نباید مسایل قومی، مذهبی و زبانی پنداشته و به ادبیات نفرت و خشونت از نوع دیگر دامن زده شود از منتقدان سیاسی حکومت خواست که وخامت اوضاع را درک کنند.

  پربازدید ترین