• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تسلیت رئیس مجلس ایران به پارلمان و ملت افغانستان در خصوص حوادث تروریستی اخیر در هرات و میرزاولنگ

پیام تسلیت رئیس مجلس ایران به پارلمان و ملت افغانستان در خصوص حوادث تروریستی اخیر در هرات و میرزاولنگ

رییس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تسلیت به پارلمان و ملت افغانستان گفت: حادثه تروریستی افغانستان نمونه ای از تفکر تکفیری است.
علی لاریجانی رئیس مجلس ایران در ابتدای جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس درمورد جنایت تروریستی در افغانستان یادآور شد: در این جنایت بزرگ تروریستی صدها نفر از مسلمانان از زن، مرد، پیر، جوان و کودک را به خاک و خون کشید.
وی تصریح کرد: همان تروریست‌های یزیدی که در سوریه با شنیع‌ترین روش‌ها حججی عزیز را به شهادت رساندند در افغانستان نیز چنین جنایت هولناکی را رقم زدند. اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای تفکر تکفیری است. آیا امروز روشن نیست که ریشه این ماجراجویی‌ها توسط چه کسانی و چه کشورهایی سامان یافته است؟
رییس مجلس ایران خاطرنشان کرد: بعد از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مخصوصا جنگ 33 روزه علیه جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان که به تعبیر خودشان کمر اسرائیل شکست، آنان روش خود را دگرگون کردند و به جای مصاف رودرو با نیرنگ و اختلاف‌افکنی در امت اسلامی درگیری‌های گروه‌های تروریستی را دامن زدند و برخی کشورهای مساله‌ساز در منطقه هم دلالی آنها را کردند و معرکه آتش افروزی داخلی امت را به وجود آوردند.
لاریجانی همچنین گفت: نوع جنایت تروریست‌ها نشان می‌دهد چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و بدنامی مسلمانان ندارند، اما از لا به لای این جنایت، عمق اضطراب آنان نیز نشان داده می‌شود که پس از ضربه‌های متوالی و عمیق در موصل و سوریه به خط آخر رسیدند که دست به چنین جنایتی و حرکت‌های وحشیانه‌ای زدند.
وی ادامه داد: همان طور که در جنگ 33 روزه، حزب الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی را شکست، حججی‌های غیرتمند و قهرمان نیز آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنان می‌دهند.
رییس مجلس ایران بر ارواح مطهر شهدای افغانستان درود فرستاد و با خانواده معزز آنان همدردی کرد و به پارلمان و ملت افغانستان تسلیت گفت.

  پربازدید ترین