• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اگر بار دیگر مانع ورود ژنرال دوستم شوند، حکومت افغانستان سقوط می کند

اگر بار دیگر مانع ورود ژنرال دوستم شوند، حکومت افغانستان سقوط می کند

سناتور و از افراد نزدیک به ژنرال دوستم در شمال کشور اعلام کرد که مذاکره برای بازگرداندن صلاحیت‌های معاون اول غنی ادامه دارد اما ممانعت دوباره از ورود وی به افغانستان سقوط حکومت را در پی دارد.
«عظیم‌ قویاش» نماینده ولایت سرپل در سنای کشور و از افراد نزدیک به ژنرال دوستم گفت که مذاکره بین ژنرال دوستم و ارگ ریاست جمهوری برای اعطای دوباره صلاحیت‌های معاونت اول ریاست جمهوری ادامه دارد.
وی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات تاکنون رضایت‌بخش بوده و پایان بخشیدن به توطئه علیه ژنرال دوستم نیز از سایر محورهای این مذاکرات است.
این مقام نزدیک به معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هنوز خواسته‌های ژنرال دوستم برآورده نشده است.
قویاش ادامه داد: ژنرال دوستم بزودی به افغانستان باز خواهد گشت و هیچ کسی نیز نمی‌تواند مانع ورودش به این کشور شود زیرا در حال حاضر ولایت‌های سرپل، فاریاب و جوزجان در حال سقوط هستند.
وی هشدار داد: در صورتی که بار دیگر از ورود ژنرال دوستم به افغانستان ممانعت شود، کشور شاهد تظاهرات میلیونی مردم می‌شود در نتیجه حکومت وحدت ملی سقوط خواهد کرد.
این در حالی است که «عطامحمدنور» والی بلخ، و محقق معاون رئیس اجرایی دولت برای اعلام رسمی شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان منتظر ورود ژنرال دوستم به  کشور هستند.
برخی از کارشناسان معتقدند: در صورت پیوستن دوباره ژنرال دوستم به اشرف غنی شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان دچار فروپاشی خواهد شد که برای عطامحمد نور و محقق قابل تحمل نیست.
پیش از این نیز محقق در گردهمایی اخیرا شورای ائتلاف نجات افغانستان در ولایت بلخ از حکومت خواسته بود که مانع ورود دوستم به افغانستان نشود.
ژنرال دوستم متهم است که به افراد خود دستور داده تا «احمد ایشچی» والی سابق جوزجان را پس از ضرب و شتم مورد آزار جنسی قرار دهند.

  پربازدید ترین