• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غورماچ سقوط می کند اما اشرف غنی می خندد (عکس)

غورماچ سقوط می کند اما اشرف غنی می خندد (عکس)

در حکومت وحدت ملی چیزی به‌نام «اولویت‌بندی» امورات به‌لحاظ اهمیت و فوریت وجود ندارد.
این حکومت به‌لشکر یک‌نفره بی‌برنامه و سردرگم می‌ماند که هم در جبهه گرم با دشمن می‌جنگد و هم در جبهه با فساد و هم مدعی تطبیق برنامه‌های انکشافی و طولانی‌مدت است اما در عمل در هیچ‌یک تاکنون اقبالی نداشته است و کارکرد آن تقریبا صفر است.
مشکل این است که در برنامه‌ کاری حکومت، کارها «اولویت‌بندی» نشده است مثلا همین اکنون دامنه‌های جنگ هر روز گسترده‌تر می‌شود و تروریستان مناطق بیشتری را از زیر تسلط حکومت بیرون می‌کنند اما در مرکز حکومت سرگرم بازی‌های سیاسی و تصفیه حساب با منتقدین و مخالفان سیاسی خود است.
روزانه ده‌ها جوان در این سرزمین کشته می‌شود اما حکومت سرگرم پرونده‌سازی و نمایشنامه مضحک «مبارزه با فساد» است. فقر و بیچارگی بیداد می‌کند اما حکومت مصروف برنامه‌ریزی برای سرکوب صدای اعتراض و حرکت‌های مدنی است.
روزانه ده‌ها جلسه و شورای بی‌نتیجه و تشریفاتی در ارگ و سپیدار تحت عناوین بلندوبالا با آدم‌های تکراری برگزار می‌شود اما این جلسات از نظر محتوا هیچگونه ارتباط با مشکلات و نیازمندی‌های روزمره و فوری مردم ندارد. برای همین است که در شمال ولسوالی آقچه و غورماچ سقوط می‌کند اما آقای غنی را می‌بینیم که در دفتر خود نشسته و به‌سوی وزیر جدید وزارت اقتصاد و تحصیلات عالی می‌خندد.

  پربازدید ترین