• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

داعش ده ها زن را به عنوان «بردۀ جنسی» از میرزا اولنگ ولایت سرپل ربود

داعش ده ها زن را به عنوان «بردۀ جنسی» از میرزا اولنگ ولایت سرپل ربود

به دنبال گزارش های تأیید نشده در منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل مبنی بر ربوده شدن چندین دختر از سوی گروه داعش به عنوان برده جنسی، یک عضو شورای ولایتی جوزجان می گوید که گروه داعش بیش از 35 دختر جوان و تازه عروس را روز گذشته از روستای میرزاولنگ به عنوان بردۀ جنسی به جوزجان منتقل کرده است.
محمد اسماعیل توران، فرمانده پلیس ولسوالی درزآب ولایت جوزجان گفت: \"گزارش هایی برای ما رسیده است که در قریه سردره و بی بی مریم ولسوالی درزآب ولایت جوزجان، داعشیان خانم هایی را که به عنوان برده های جنسی با خود از میرزاولنگ برده بودند، به اینجا آورده اند\".
آقای توران افزود: \"همچنان در این میان قریه سردره و بی بی مریم یک دره موجود است که در آن محل تروریستان خارجی، چچنی نیز موجود است، همچنان خانم هایی را نیز از ولایاتی مثل قندوز و غیره نیز به این مکان منتقل کرده اند\".
آقای توران خاطرنشان کرد: \"قریه های سردره، آب کول و بی بی مریم در تصرف داعشیان است و تا یک عملیات پاکسازی در آن محل صورت نگیرد، ما نمی توانیم به آن محل رفته و برای نجات آن خانم ها کاری کنیم\".
با این حال نبیه مصطفی زاده، سناتور جوزجان با تایید این خبر گفت: \"داعشیان بار دیگر در میرزاولنگ فاجعه آفریدند و به تعداد 47 خانم را به عنوان برده جنسی با خود برده اند، قرار معلومات که به ما رسیده، تعدادی از آن ها را به ولسوالی کوهستانات سرپل و تعداد را هم به درزآب جوزجان منتقل کرده اند\".
به گفته سناتور جوزجان، مردمان ولسوالی درزآب نیز از دست داعشیان به مرکز این ولایت آواره شده اند و به شمول درزآب، 9 ولسوالی دیگر ولایت جوزجان نیز در تصرف طالبان و داعش می باشد.
خانم مصطفی زاده اشاره کرد: به سقوط ولسوالی آقچه ولایت جوزجان چیزی نمانده است، شاید در آینده بسیار نزدیک این ولسوالی هم به دست طالبان سقوط کند، این یکی از ولسوالی های کلیدی جوزجان است که با پنج ولسوالی دیگر در ارتباط می باشد\".
این در حالی است که خانم حلیمه ‌صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان نیز به رادیو سلام‌وطندار گفته است، جنگجویان اوزبکستانی‌، قرغیز، چچنی‌ و عربِ داعش این دختران را از روستای میرزااولنگِ ولسوالی صیادِ سرپل به روستا‌های قزل‌غوش و سردرۀ ولسوالی درزاب آورده‌اند.
به گفته صدف، داعش بیش از 35 دختر جوان و تازه عروس را روز گذشته از روستای میرزااولنگ به عنوان بردۀ جنسی به جوزجان منتقل کرده است.
با توجه به این صحبت ها، مشخص می شود که گزارش های تأیید نشده اسارت زنان و دختران در میرزاولنگ به عنوان برده جنسی از سوی گروه داعش حقیقت داشته و به نوعی تلاش صورت گرفت تا بر آن سرپوش گذاشته شود. هراس‌افگنان داعش و طالبان به صورت مشتکر این منطقه را روز شنبه، 14 اسد، تصرف کردند و ده روز تحت اداره‌ آنان قرار داشت.
در همین حال و در یک خبر تازه، گروه داعش مسوولیت کشتار جمعی در قریه‌ میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل را به دوش گرفته است.
در گزارشی که در خبرگزاری وابسته به این گروه \"اعماق\" آمده است، گروه داعش گفته است که هراس‌افگنان وابسته به این گروه 54 باشنده‌ میرزاولنگ را کشته‌اند.

  پربازدید ترین