• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری نمایشگاه ملى عکاسى در شهر کابل

نخستین نمایشگاه ملى عکاسى به ابتکار وزارت اقتصاد وهمکارى اداره انکشافی ملل متحد زیر نام «وطن من از دید من» در شهرکابل پایان یافت.
در این نمایشگاه که در 15 اسد درباغ بابر شهرکابل به را ه انداخته شده بود، 20 قطعه عکس برتر انتخاب گردیده و ازچهره هاى نخبة این عرصه با اعطاى جوایزتقدیر به عمل آمد.
ساجد تقوا مسوول پروژه اهداف انکشاف پایدار گفت: “بزرگترین چالش دربرابر UNDP عدم آگاهی مردم درمورد روند انکشاف درافغانستان بود که خوشبختانه با راه اندازى این نمایشگاه، توانستیم تا حدودى به این اهداف خود برسیم.”
وی افزود که در قالب این تصاویر، روند آموزش و پرورش، بازسازی مکان های تاریخی، بافت شهری شهرهای کلان،  وضعیت حقوق بشرى، تساوی حقوق زن و مرد، مسئله آب پاک، رشد اقتصادی وبرق درافغانستان انعکاس داده شده است.
محمد الله رهدل سر پرست ریاست پالیسی اقتصادی وزارت اقتصاد، برگزارى این نمایشگاه را در رشد استعدادهاى هنرى عکاسان و معرفى بهتر زوایاى مختلف ازپیشرفت ها درکشورعنوان کرد.
گفتنی است که پروسه راهیابى به این رقابت ها حدود چهارماه قبل ازسراسرکشور آغاز شده بود، که درنتیجه 400 قطعه عکس شامل این رقابت گردید و سرانجام یکصد قطعه برتر توانست درنمایشگاه ملى راه به نمایش گذاشته شود .

  پربازدید ترین