• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش وزارت خارجه امریکا به نامه سرگشاده طالبان

واکنش وزارت خارجه امریکا به نامه سرگشاده طالبان

همزمان با آنکه مقام های امریکایی از نزدیک بودن اعلام راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان سخن زده اند، وزارت خارجه امریکا در واکنش به نامه طالبان به دونالد ترمپ، وضعیت ناگوار افغانستان را ناشی از فعالیت های این گروه خوانده است.
هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: “فعالیت های بی ثبات کننده و آنچه در افغانستان ادامه دارد، در نتیجه عملکرد های طالبان است. گزارشی نه چندان پیش از افزایش در حملات بالای غیر نظامیان نشر شد که شامل شماری زیادی از زنان و کودکان می شد، اعضای طالبان مرتکب آن حملات شده اند. این حملات افغانها و دولت افغانستان را متاثر می سازد.”
همزمان با این وزارت دفاع کشور می گوید: طالبان مانع اصلی خروج نیرو های بین المللی از افغانستان اند.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع کشور به روز چهارشنبه گفت: “طالبان خود با انجام اعمال تروریستی خواستند که نیروهای بین المللی در کشور حضور دوامدار داشته باشند.”
همزمان امریکا از فرستادن دسته اول چرخبال های بلک هاک برای نیروهای افغان خبر داده است.
ماموریت حمایت قاطع می گوید: چهار چرخبال یو اچ 60 بلک هاک، آزمایش شده و آماده تحویل دهی به افغانستان تا چند هفته آینده است.
این درحالیست که روز قبل گروه طالبان نامه سرگشاده ای را عنوانی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا فرستاده اند. در این نامه گفته شده که تجارب قبلی نشان داده اند که فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان منجر به چیز بیشتری جز نابودی قدرت نظامی و اقتصادی امریکا نمی گردد.

  پربازدید ترین