• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبران تشییع افغانستان به جای موقف احزاب سیاسی خود از موقف کل شیعیان دفاع کنند

رهبران تشییع افغانستان به جای موقف احزاب سیاسی خود از موقف کل شیعیان دفاع کنند

حاجی نصرالله صادقی زاده نیلی نماینده مردم دایکندی در پارلمان افغانستان در سخنانی پیرامون گرامی داشت شهدای اخیر کشور مخصوصا شهدای بی دفاع میرزاولنگ تجلیل از شهدای میرزاولنگ که با بیرحمی تمام مظلومانه به شهادت رسیدند را یکی از بهترین تجلیل ها دانست.
این عضو پارلمان همچنین افزود دین اسلام دین شفقت و مهربانی است و بیرحمی و قساوت در آن جایی ندارد. و به اعتقاد من سربریدن هیچ انسانی جایز نیست. ما امت میانه گرایی هستیم. حال با تمام این تفاسیر چرا شاهد چنین وقایع تلخی در جهان اسلام و مخصوصا افغانستان هستیم.بدون شک این افعال قبیح ساخته و پرداخته دشمنان ماست. دشمنان اسلام و ملت ما سه گروهند اول استکبار جهانی و جهان غرب دوم رژیم صهیونیزم و غاصب اسرائیل و سوم وهابی های آل سعود.استکبار جهانی برای ستیره بر ملت مسلمان و جهان اسلام کسانی را انتخاب کردند که همانند ما نماز می خوانند و دم از اسلام می زنند و در بین ما زندگی می کنند.
صادقی زاده نیلی همچنین دلیل افزایش جنگ و ناامنی در افغانستان را کشورهای غربی و پاکستان بیان کرد و گفت: استکبار جهانی برای پیشبرد نقشه کلان خود در جهان اسلام به دنبال دوام جنگ در افغانستان است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که چطور امکان دارد که نیروهای خارجی با ادوات پیشرفته نظامی نتوانند تروریست ها را در افغانستان از بین ببرند.
این عضو پارلمان حضور نیروهای خارجی را منوط به ادامه جنگ و ناامنی در افغانستان دانست  و ولایل دیگر این ناامنی را  افزایش 40 درصدی کشت مواد مخدر در سال جاری نسبت به سال های گذشته بیان کرد که نیروهای خارجی به دنبال آن است.
وی عامل دیگر ناامنی در افغانستان را همسایه جنوبی کشور پاکستان را بیان کرد  که با دو اختلاف عمده ی خط دیورند و آب های افغانستان که به دلیل فقدان مدیریت و بهروری از منابع آبی به سمت پاکستان سرازیر است و همچنین سیاست خارجی افغانستان در ارتباط با هندوستان باعث شده است که پاکستان همیشه به دنبال ناامنی و جنگ در کشور ما باشد.
نماینده مردم دایکندی در پارلمان همچنین در بعد داخلی فقدان رهبران دلسوز و شایسته را باعث افزایش بحران در کشور بیان کرد.
وی همچنین گفت: تقاضای ما از رهبران جامعه تشییع مان این است که آنانی که از آدرس مردم ما در نظام فعلی جایگاهی کسب کرده است انتظار داریم در مقابل حوادث این چنینی بی تفاوت نمانند و برخی حتی یک اعلامیه در تقبیح این عمل ندادند. تقاضای من این است که این رهبران به عنوان رهبران جامعه تشییع عمل کنند تا نمایندگان احزاب و جریان های سیاسی خود. موقف ما در نظام و اوضاع فعلی موقف شیعیان و جامعه هزاره ما و برجسته ساختن آن است.
صادقی زاده نیلی در انتهای سخنان خود بیان کرد: هدف دشمنان از فجایع اخیر در کشور اختلاف مذهبی است. اما ما با اطمینان می توانیم بگوییم که امروز شیعه و سنی افغانستان با وحدت در بهترین وجه با هم زندگی می کنند و باورداریم که بانیان فجایع اخیر نه افغان اند و نه مسلمان و اهل تشیع به هیچ وجه این جنایات را به شمار اهل سنت نمی داند. و حکومت افغانستان نیز باید بداند که یکی از اصلی ترین وظیفه آن تامین امینت همه شهروندان کشور می باشد و باید در قبال این رسالت خود جدی تر از همیشه باشد.

  پربازدید ترین