• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هشدار پاکستان به امریکا: پاسخ اتهام های ترامپ را خواهیم داد

هشدار پاکستان به امریکا: پاسخ اتهام های ترامپ را خواهیم داد

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان در واکنش به راهبرد جدید امریکا و متهم کردن پاکستان به حمایت از هراس افگنی گفته است اتهام‌های ترامپ را بی باسخ نخواهند ماند.
نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه هیچ گروه‌هراس‌افگن در خاک این کشور پناه‌گاه امن ندارد، از کشورهای اسلامی خواسته است که دربرابر اتهام‌های ترامپ سکوت نکنند.
نخست وزیر پاکستان پس از اعلام راهبرد جدید امریکا به عربستان سعودی رفته است و شماری از رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابع پاکستانی گفته اند که شاهد خاقانی به منظور رهایی از فشارهای اخیر امریکا به عربستان رفته است.
او راهبرد جدید امریکا را غیر منصفانه خوانده و تاکید کرده است که هیچ پناه‌گاه امن هراس‌افگنان درخاک این کشور وجود ندارد.
او گفته است: "در پاکستان هیچ پناهگاهی برای هراس‌افگنان وجود ندارد و ما پاسخ محکمی به این اتهام‌های بی‌اساس ترامپ خواهیم داد، اما در نخست از تمام کشورهای اسلامی می‌خواهیم که به این اتهام‌های امریکا علیه پاکستان واکنش نشان دهند."
درکنار این، ممنون حسین رییس‌جمهور پاکستان نیز امریکا را خطرناک توصیف کرده و از وزیر خارجه خواسته است تا نسبت به سیاست‌های ترامپ هوشیار باشد.
ممنون حسین گفته است: "شمار قربانیان فراوان پاکستان در مبارزه با هراس‌افگنی بر هیچ کسی پوشیده نیست و ما با قاطعیت تمام اظهارات ترامپ در مورد حضور هراس‌افگنان در پاکستان را محکوم می‌کنیم."
دراین میان، احسان اقبال، وزیرداخله‌ی پاکستان نیز اعلام کرده است که اسلام آباد یگانه کشوری در جهان است که بیشترین تلاش‌ها را برای مبارزه با هراس‌افگنی انجام داده است.
او تاکید کرده است که برای تامین صلح در افغانستان باید کشورهای منطقه وجامعه‌ی جهانی یکجا شده و یک راه حل سیاسی برای این کشور جستجو کنند
احسان اقبال گفته است: "تعهد ما برای ختم هراس‌افگنی هیچ ربطی به خوش نگهداشتن ویا راضی کردن کشورهای دیگر ندارد. پاکستان یک کشور صلح دوست است ومی‌خواهد که جهان شاهد صلح وامنیت باشد، بنابراین باید کشورهای منطقه وجامعه‌ی جهانی برای تامین صلح در افغانستان تلاش کنند چون هراس‌افگنان دشمن همه کشورهاست."
از سوی دیگر، مولانا سمیع الحق، رهبر جمیعت العلمای پاکستان خواستار قطع روابط اسلام آباد با واشنگتن شده و گفته است: "دونالد ترامپ پاکستان را به گونه‌ی رسمی تهدید کرده و به گونه‌ی روشن برضد استقلالیت وتمامیت ارضی پاکستان اعلام جنگ کرده است. بنابراین نباید اسلام آباد در برابر این تهدیدها از نرمش کار بگیرد، بل باید جواب این توهین را با جدیت بدهد."
سالهاست پاکستان پیوسته از هراس‌افگنان حمایت کرده و به آنان پناه گاه داده است. چنانکه برخی کشورها پاکستان را مرکزثقل هراس‌افگنی در جهان دانسته اند.
اسامه بن لادن رهبر شبکه‌ی القاعده، ملا عمر رهبر پشین طالبان وبه تازه‌گی ملاختر منصور جانشین ملاعمر نیز درخاک پاکستان به قتل رسیدند.
حالاخیلی‌ها باور دارند که با فشارهای تازه‌ی امریکا، پاکستانی‌ها نگران اند که یکی از ابزارهای سیاست خارجی‌شان را که استفاده از هراس‌افگنی است، از دست خواهند داد.

  پربازدید ترین