• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نکات مهم گام دوم طرح سرشماری اتباع فاقد مدرک افغانستانی در ایران

نکات مهم گام دوم طرح سرشماری اتباع فاقد مدرک افغانستانی در ایران

بر اساس اطلاعیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله (کشور) ایران ، گام دوم طرح شناسایی اتباع غیر مجاز افغانستانی ساکن ایران ، در سه گروه اتباع دارای مدارک نامعتبر و یک گروه مشمولین جامانده از مرحله اول سرشماری ، از تاریخ 96/05/17 لغایت 96/06/06 با اخذ نوبت اینترنتی در دفاتر کفالت انجام می گردد .

نکات مهم :
1- تأکید می گردد برای اخذ نوبت «فقط سرپرست خانور»حضور پیدا کند.
2- ارائه هرگونه اطلاعات غلط و یا مدارک جعلی و یا  اطلاعات اشخاص دیگر،موجب حذف کامل نوبت گیرنده از سامانه طرح خواهد شد.
3- اتباعی که بدلیل ارتکاب برخی جرایم دارای سابقه زندانی منجر به حکم طرد از کشور می باشند،اجازه شرکت در طرح را ندارند.
4-هرگونه اصلاح مشخصات و تغییر تعداد خانوار پس از اخذ نوبت اینترنتی امکان پذیر نمی باشد.
5- هزینه اخذ نوبت اینترنتی و اخذ کد رهگیری نوبت گیری (به همراه اسکن عکس و مدارک) برای هر یک خانواده مبلغ 6000تومان تعیین شده است.
6- نوبت دهی در گام دوم سرشماری اتباع غیرمجاز به صورت اینترنتی می باشد ، با توجه به اینکه برای نوبت گیری نیاز به اسکن و بار گذاری عکس و مدارک می باشد و نیز در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات در سامانه ، قابل اصلاح نمی باشد و حتی ممکن است باعث حذف خانوار از سامانه گردد ، به اتباع غیرمجاز مشمول گام دوم  توصیه می گردد با مراجعه به دفتر کفالت که تجربه و تجهیزات لازم را دارند ، نوبت اخذ نمایند.
7- اتباع غیر مجازی که در مرحله اول طرح شناسایی شرکت کرده اند و انگشت نگاری شده اند ، در این مرحله دوباره شرکت ننمایند ، زیرا با توجه به وجود اطلاعات قبلی در سامانه ، باعث ایجاد مشکلات برای خانوار و حتی حذف انها از سامانه می گردد.
8- سر ساعت تعیین شده ، نه زودتر و نه دیرتر ، در تاریخ و دفتر کفالتی که در برگه نوبتدهی تعین شده است ، با همه اعضای خانواده ، در دفتر کفالت حضور یابید.
9- تمام مشمولین مرحله اول و دوم طرح ، سرشماری می گردند و در مورد نوع مدرک صادره متعاقبا تصمیم گرفته خواهد شد و اجرای کامل طرح زمانبر می باشد.

سید فرید معصومی
فعال فرهنگی-اجتماعی مهاجرین

  پربازدید ترین