• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاکستان: امریکا مسوول حضور گروه های تروریستی در افغانستان است و باید آنها را نابود کند

پاکستان: امریکا مسوول حضور گروه های تروریستی در افغانستان است و باید آنها را نابود کند

جلسه فوق العاده کمیته امنیت ملی پاکستان ویژه پاسخگویی به اتهامات و اظهارات ضدپاکستانی مطرح شده از دونالد ترامپ در قالب راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا، روز پنجشنبه برگزار شد و بیانیه قاطع و مفصلی در رد اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن علیه اسلام آباد صادر کرد.
این جلسه که روز پنجشنبه به ریاست 'شاهد خاقان عباسی' نخست وزیر و با حضور فرمانده ارتش و عالی ترین مقامات سیاسی، امنیتی و نظامی پاکستان تشکیل شده بود، ساعت ها ادامه یافت و شرکت کنندگان در این جلسه با صدور بیانیه ای، تاکید کردند: پاکستان نیازی به کمک های مالی یا تجهیزاتی امریکا ندارد بلکه از ایالات متحده می خواهد به مبارزه جدی و بدون تبعیض پاکستان علیه تروریست ها اعتماد کند، به قربانیانی که پاکستان در راه مبارزه با تروریسم تقدیم کرده احترام بگذارد و بداند که پاکستان بیش از 120 میلیارد دالر در مسیر مبارزه با تروریسم متحمل خسارت های مالی شده است.
کمیته امنیت ملی پاکستان اعلام کرد: ادعای های مکرر امریکا مبنی بر کمک های چندمیلیارد دالری به پاکستان ، صرفا ادعاهایی گمراه کننده است. امریکا باید بداند که این مبالغ تنها بخشی از هزینه هایی است بخاطر استفاده از امکانات زمینی و کریدورهای هوایی پاکستان از سال 2001(زمان حمله امریکا به افغانستان) تاکنون، باید به پاکستان می پرداخته و اصلا در قالب کمک مالی به پاکستان محسوب نمی شود.
عالی ترین مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان در بیانیه پایانی این جلسه، امریکا را مسئول حضور گروه های تروریستی در خاک افغانستان دانسته و تاکید کردند: پاکستان بطور خاص، از امریکا می خواهد اقدامات فوری و موثر برای از بین بردن پناهگاه های امن تروریست ها از جمله تروریست هایی که مسئول ناامنی و ترور در پاکستان هستند، انجام دهد.
در جلسه کمیته امنیت ملی پاکستان تاکید شد که پاکستان خواستار صلح و ثبات افغانستان است؛ زیرا منافع ملی خود را در صلح و آرامش افغانستان می داند و همواره برای تحقق صلح در این کشور از طریق تشویق مذاکره میان گروه های افغان و دولت تلاش کرده است.
در بیانیه کمیته امنیت ملی پاکستان آمده است: طی سال ها، پاکستان با امریکا و افغانستان برای ارتقای صلح در افغانستان از طریق مذاکره همکاری کرده و همچنان معتقد است مذاکره بهترین راه برای ایجاد ثبات در این کشور جنگ زده است.
کمیته امنیت ملی پاکستان همچنین بر اراده قاطع این کشور برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود تاکید کرد.
در بندهای پایانی این بیانیه، در جملاتی که رنگ و بوی هشدار دارد، آمده است: 'پاکستان به عنوان یک قدرت صاحب سلاح هسته ای و مسئول، از سیستم کنترل و فرماندهی قدرتمند و معتبری برخوردار است که در سطح جهان شناخته شده است.'

  پربازدید ترین