• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر پاکستان

برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر پاکستان

هزاران نفر از پاکستانی‌های خشمگین از راهبرد جدید و ضدپاکستانی آمریکا، در سراسر این کشور تظاهرات ضدآمریکایی برگزار کرده و پرچم آمریکا را به نشانه خشم و انزجار از سیاست های کاخ سفید، به آتش کشیدند
پاکستانی‌های خشمگین و معترض به سیاست های جدید کاخ سفید علیه کشورشان، ضمن حمل پلاکاردهایی با مضمون محکومیت سیاست های واشنگتن، شعارهای ضدآمریکایی را یکصدا فریاد زدند.
مواضع اتخاذ شده اخیر از سوی عالی‌ترین مقامات سیاسی و نظامی پاکستان علیه راهبردهای جدید آمریکا، شدت خشم و انزجا افکار عمومی پاکستان علیه واشنگتن را افزایش داده است.
مردم پاکستان که نفرت و انزجار آنها از سیاست های مداخله جویانه آمریکا تنها مربوط به روزها و ماه های و سال های اخیر نمی شود، سالیان سال است که رنج و درد ناشی از حضور مستقیم آمریکایی ها در منطقه و سیاست های سلطه طلبانه و مداخله جویانه کاخ سفید در منطقه را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده و به ویژه پس از لشکر کشی نظامی آمریکایی ها به افغانستان در سال 2001 و عواقب دردناک آن برای پاکستان، احساسات ضدآمریکایی در میان افکار عمومی پاکستان به مراتب شدت یافته است.
پاکستانی‌ها معتقدند رنج تروریسم، ناامنی و ناآرامی که چون زنجیری فولادی به پای اجتماع و اقتصاد پاکستان پیچیده و آن را از حرکت شایسته در مسیر پیشرفت و توسعه بازداشته، ارمغانی است که آمریکا با دخالت‌های نظامی و سیاسی اش در منطقه برای مردم پاکستان به همراه داشته است.
بویژه از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و چند برابر شدن میل گسترش روابط واشنگتن با دهلی نو به عنوان اصلی ترین و دیرینه ترین رقیب پاکستان، احساسات ضدآمریکایی مردم پاکستان بیش از پیش شدت یافته است.

  پربازدید ترین