• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همراهی ایرانیان با دانش آموزان مهاجر؛ از طوفان توئیتری «#ازمهرجا نمانند» تا نخستین گام مثبت آقای وزیر

همراهی ایرانیان با دانش آموزان مهاجر؛ از طوفان توئیتری «#ازمهرجا نمانند» تا نخستین گام مثبت آقای وزیر

کمپین توئیتری از «#مهرجانمانند» در حمایت از حق تحصیل کودکان مهاجر افغانستانی راه‌اندازی شد وزیر آموزش و پرورش ایران در واکنش به این کمپین وعده داد که تلاش خواهد کرد تا هیچ کودکی از تحصیل بازنماند.
شب گذشته به دنبال طوفان توئیتری کاربران ایرانی با هشتگ «#ازمهرجانمانند» در حمایت از تحصیل کودکان مهاجر افغانستانی در ایران، شاهد نخستین گام مثبت «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش که به تازگی از مجلس شورای اسلامی این کشور رای اعتماد گرفته، بودیم.
وی در واکنش به توئیت‌های گسترده کاربران ایرانی در حساب رسمی توئیتر خود نوشت: «تحصیل علم و دانش در هر شرایطی حق تمام افراد است و تلاش می کنم تا دانش آموزان هیچ ملیتی از مهر جانمانند.»

کاربران ایرانی توئیتر که تعداد زیادی از آنها بازیگران مطرح تلویزیون و سینما، چهره‌های فرهنگی و ادبی و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هستند در توئیت خود از شرایط سخت تحصیل دانشآموزان افغانستانی و موانع موجود بر سر راه آنها نوشتند.

«مهناز افشار» بازیگر مطرح سینما در توئیت خود نوشت: کودکان همسایه به ما پناه آورده‌اند، حداقل حق تحصیل به آنها بدهیم تا تاریخ سرزمینشان را بتوانند بخوانند.
«مهدی فرجی» روزنامه‌نگار در توئیت خود نوشت: خاطرات شیرین با دو دوست افغانستانی‌ام را فراموش نمی‌کنم، امیدوارم فرزنداشان از مهر جا نمانند.

«شبنم رحمتی» روزنامه نگار روزنامه ایران در توئیت خود با اشاره به دستور صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت‌نام دانش‌آموزان دارا و فاقد مدرک در مدارس دولتی به شکل رایگان نوشت: با وجود دستور صریح رهبر معظم انقلاب چرا هنوز برخی مدارس از این کار سرباز می‌زنند، حمایت حق تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی پُز روشنکفری نیست بلکه حق بدیهی هر انسان است.

یکی دیگر از کاربران توئیتر نیز نوشت: هر کجا مرز کشیدند، شما پل بزنید.

«ناهید فرید» نماینده مجلس نمایندگان کشورمان نیز در این کمپین همراه شد و توئیت کرد: او«دانش‌آموز مهاجر» رویایی دارد که غیرممکن نیست اگر از مهر جانماند.

این در حالیست که به دنبال راه‌اندازی این کمپین توئیتری شاهد نخستین گام مثبت آقای وزیر در جهت تحصیل دانش‌آموزان مهاجر بودیم، توجه به دانش‌آموزانی که فارغ از ملیت و نژاد حق تحصیل دارند.
پس فرمان تاریخی رهبر انقلاب امام خامنه‌ای سه سال است که آرامشی در فضای تحصیل دانش‌آموزان مهاجر حاکم شده اما با این وجود کاربران ایرانی در توئیترهای خود نوشتند که در برخی مدارس رفتارهای سلیقه‌ای با دانش‌آموزان مهاجر صورت می‌گیرد و از وزیر آموزش و پرورش خواستند که به تمامی این مسائل رسیدگی کند تا هیچ کودک مهاجری از مهرجانماند.
گرچه نخستین گام بطحایی با توئیت وی رضایتخبش بود، حالا باید دید در میدان عمل چه خواهد شد... .

  پربازدید ترین