• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمک رژیم صهیونیستی به تروریست های سوری

کمک رژیم صهیونیستی به تروریست های سوری

ارتش رژیم صهیونیستی در سال کنونی میلادی بیش از صد و پانزده میلیون شکل برابر با بیش از سی و دو میلیون دلار به افراد مسلح سوریه کمک نظامی کرده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص از حمایت رژیم صهیونیستی از افراد مسلح سوریه پرده برداشت.
پایگاه اینترنتی العهد نوشت ، روزنامه (عبری زبان) هاآرتص اطلاعاتی را فاش کرد مبنی بر این که ارتش رژیم صهیونیستی در سال کنونی میلادی بیش از صد و پانزده میلیون شکل برابر با بیش از سی و دو میلیون دلار به افراد مسلح سوریه کمک نظامی کرده است.
هاآرتص در ادامه نوشت: ارتش اسرائیل بیست میلیون شکل برابر با بیش از پنج میلیون دلار از بودجه امسال خود را در تاسیس و راه اندازی تشکیلاتی سرمایه گذاری کرده است که حدود یک سال پیش با هدف حمایت از افراد مسلح در سوریه تاسیس شد.
 این مبلغ «تنخواه» نامیده می شود و  شامل هزینه درمان پزشکی زخمیان نمی شود زیرا هزینه درمان افراد مسلح زخمی شده در سوریه را که ده ها میلیون شکل تخمین زده می شود، وزارتخانه های جنگ، دارایی و بهداشت تامین می کنند.
این روزنامه صهیونیست نوشت: اداره «تنخواه» در ماه اوت سال گذشته تاسیس شد.
مبلغی که به آن برای سال دو هزار و هفده میلادی اختصاص یافته است، شامل هزینه احداث و راه اندازی دائمی آن و پرداخت دستمزد پرسنل دائمی این پروژه می شود اما مبلغ اصلی تامین بودجه انتقال تجهیزات پزشکی، غذا و دارو را ارتش تامین نمی کند بلکه بازرگانان سوری ساکن شیکاگو و سازمان های مختلف مانند مرکز صلح پرز و کمیته مبارزه با نسل کشی تامین می کنند.
هاآرتص در ادامه درباره نحوه ارسال کمک های نظامی و پزشکی برای تروریست ها نوشت: افسران بخش ارتباطات تن خواه با عناصر ارتباطی محلی در روستاها از پشت مرزها صحبت می کنند تا بتوانند تجهیزات را ارسال کنند.
گاهی نیز سرتیپ ینیف عاشور ( فرمانده لشکر 210 تابع فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی) با مسئولان روستاها دیدار و تلاش می کند از نوع تجهیزاتی که سوریه به آن ها نیاز دارد، باخبر شود.
به نوشته هاآرتص، ارتش در آغاز ارسال تجهیزات را شروع و تلاش کرد نوشته های عبری زبان روی محصولات را پنهان کند اما چند هفته بعد این کار را متوقف کرد.
این درحالیست که حجم کالاهای منتقل شده بسیار زیاد بود.
در سفری که خبرنگار هاآرتص طی روزهای گذشته به مرزهای مشترک با سوریه داشت، مشخص شد روند «تن خواه» چگونه مدیریت می شود؛ روندی که به موجب آن هر ماه ده ها تن تجهیزات به پشت مرزها منتقل می شود.
هر شب تجهیزات منتقل می شود به همین علت در نقاط متعدد نزدیک به پرچین جدیدی که در مرزها ساخته شده است، مناطقی ویژه تعبیه شده است.
به نوشته هاآرتص روند انتقال تجهیزات به نحو ذیل صورت می گیرد:
- بولدوزرها سطح زمین را هموار و آن را پیش از روند تحویل آماده کنند.
- یک افسر اسرائیلی از اداره «تنخواه» در بیشتر مواقع با استفاده از تلفن همراه با فردی از پشت مرزها تماس می گیرد.
- هماهنگی لازم برای ورود کامیون سوریه به سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.
- در ساعات شب قفل دروازه مرزی باز می شود، کامیون تحت کنترل نیروهای نظامی از پرچین عبور می کند و وارد سرزمین های اشغالی می شود.
- تجهیزات در زمان تعیین شده منتقل می شود، کامیون پس از بارگیری کامل مکان را ترک می کند و به سوریه باز می گردد و دروازه بار دیگر قفل می شود.

  پربازدید ترین