• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هیچ مشکلی برای ثبت نام اتباع افغانستانی در مدارس ایران وجود ندارد

هیچ مشکلی برای ثبت نام اتباع افغانستانی در مدارس ایران وجود ندارد

سرپرست معاونت امور بین الملل مدارس خارج از کشور ایران گفت: مشکل کوچکی در سیستم ثبت نام دانش آموزان اتباع افغانستانی ایجاد شده بود که رفع شده و اکنون در فرآیند ثبت نام این افراد خللی وجود ندارد.
سیدعلی حسینی ؛ سرپرست معاونت امور بین الملل مدارس خارج از کشور ایران در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمامی اتباع افغانستانی بدون هیچگونه محدودیتی می توانند ثبت نام خود را در مدارس تکمیل کنند و این گروه از دانش آموزان به موقع در مدارس حاضر خواهند شد.
وی با بیان اینکه هیچ گونه وجهی از دانش آموزان افغانستانی برای ثبت نام در مدارس نباید گرفته شود، ادامه داد: ممکن است در برخی ولایت ها، مدیران مدارس تقاضای وجه برای ثبت نام کنند که خانواده ها می توانند این موارد را گزارش دهند تا به این تخلفات رسیدگی شود.
سرپرست معاونت امور بین الملل مدارس خارج از کشور بیان داشت: طبق سیاست های حضرت امام خامنه ای و داکتر روحانی و دستور وزیر آموزش و پرورش ( معارف) ، مدارس موظف به ثبت نام تمامی اتباع افغانستان به صورت رایگان هستند.
حسینی یادآور شد: اتباع افغانستان که به دلیل از اعتبار ساقط بودن و یا کامل نبودن مدارک هویتی سال قبل برای ثبت نام در مدارس، کارت ویژه حمایت تحصیلی دریافت کرده بودند امسال نیز برای ثبت نام باید این کارت را تجدید کنند.
وی افزود: اتباع افغانستانی در ایران، دو دسته اند که یک دسته از آنها مدارک هویتی گذرنامه و اقامت معتبر دارند و می توانند برای ثبت نام به مدارس ایران مراجعه کنند و این روند شامل دانش آموزانی که از سال قبل در مدارس حضور داشته اند و همچنین دانش آموزان تازه وارد هم می شود.
سرپرست معاونت امور بین الملل مدارس خارج از کشور ادامه داد: دسته دوم اتباع افغانی، کسانی هستند که مدارک هویتی آنها از اعتبار ساقط شده و یا کامل نیست که این افراد، سال گذشته با استفاده از کارت ویژه حمایت تحصیلی که توسط وزارت داخله ایران صادر می شد، می توانستند بدون هیچ مشکلی در مدارس ثبت نام کنند.
حسینی از مهاجرین افغانستانی خواست برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس ایران، با مراجعه به دفاتر اتباع وزارت داخله ایران در ولایات، ولسوالی ها (فرمانداری) و مناطق این کارت حمایتی را تجدید کنند زیرا با کارت سال گذشته، امکان ثبت نام برای این افراد وجود ندارد.
به گفته حسینی، اکنون حدود 400 هزار دانش آموز از اتباع خارجی و افغانستانی در 25 هزار و 490 مکتب ایران مشغول به تحصیل هستند.

  پربازدید ترین