• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سربازان از گرسنگی نان فاسد می خورند (عکس)

سربازان از گرسنگی نان فاسد می خورند (عکس)

شماری از افسران و سربازان در غورماچ از چهار روز بدین سو با ما تماس می گیرند و فریاد می کشند که مواد خواراکی ندارند از گرسنگی نان های ریزگی و فاسد شده ای که طی ماه های گذشته از طعام خانه سربازان جمع شده بود برای زنده ماندن از آن می خورند.
برخی از آنها نسبت بی تفاوتی و بی مهری رهبران حکومت وحدت ملی و مقامات امنیتی از پشت خط تلفن گریه می کردند می گفتند، تا زمانیکه زنده هستند بخاطر دفاع از خاک و ناموس ملت علیه مخالفان می جنگند جان میدهند مگر تسلیم‌ نمی شوند.
یکی از سربازان گفت که، خاک میخورد مگر بخاطر نان شکم خاک را به دشمن وطن نمی دهد؛ اما اگر کشته شود در آخرت دستش به گریبان مسولین خواهد بود که از بحر فداکاری ما در آسایش زندگی می کنند به فکر ما نیستند.
اما جنرال آدم خان مطمئن رییس ارکان قول اردوی 209 شاهین و جنرال امیر محمد رییس ارکان لوای اول اطمنان می دهند که، برنامه های بزرگ را روی دست دارند بزودی عملیات وسیع از زمین و هوا برای سرکوب مخالفین مسلح، رساندن مواد خوراکی و اکمال نیروهای امنیتی صورت می گیرد.
این مقام ها گفتند که، در کمترین وقت مردم و نیروهای امنیتی شاهد تغیرات و دستاوردهای بزرگ خواهند بود و ریشه مخالفین از قلمرو فاریاب و بخصوص از مسیر غورماچ - قیصار خشکیده خواهد شد
یکماه پیش مرکز ولسوالی غورماچ به دست طالبان سقوط کرد صد ها نیروی امنیتی در دو نقطه به محاصره گیر ماندند.

قطب الدین کوهی

  پربازدید ترین