• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آموزش پیشرفته برای 25 بازرس معادن افغانستان در ترکیه

تعداد 25 بازرس وزارت معادن و پترولیم افغانستان یک دوره آموزشی یک ماهه در خصوص نظارت دقیق و تنظیم فعالیت های معادن را  که از طرف ادارۀ همکاری های افغان – آلمان گردید، در دانشگاه فنی استانبول ترکیه، مؤفقانه به اتمام رسانیدند.
محمد علی بهسودی رئیس اداره بازرسی وزارت معادن و پترولیم گفت: “ما از ادارۀ همکاری های افغان – آلمان، اظهار امتنان میکنیم که این دوره آموزشی را تمویل نمودند. این آموزش ها بازرسان معادن ما را در امر تفتیش و نظارت از معادن کمک خواهد نمود.”
رئیس اداره بازرسی وزارت معادن و پترولیم افزود: ” با فراگیری این آموزش آنها قادر خواهند بود تا فعالیت های استخراج معادن را در افغانستان با استانداردهای بین المللی به پیش ببرند. ظرفیت های بهبود یافته آنها در سطح ملی و محلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. “
بازرسان معادن در حال حاضر قادر به انجام درست بازرسی های ساحه استخراج معدن و بررسی اینکه آیا فعالیت های معدن مطابق با نورمها، استانداردها و مقررات اند، میباشند.
گفتنی است که ادارۀ همکاری های افغان – آلمان دوره آموزشی فنی یک ماهه را برای 25 تن بازرس معدن در برنامه خود برای ترویج مدیریت خوب در بخش استخراجی در افغانستان، تمویل نمود.

  پربازدید ترین