• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکومت در برابر افرادی که با طالبان هم فکری نشان دهد برخورد خواهد کرد

حکومت در برابر افرادی که با طالبان هم فکری نشان دهد برخورد خواهد کرد

وزارت داخله افغانستان میگوید: حکومت در برابر افرادی که با طالبان به هر نحوی هم فکری و هم‌ گرایی نشان دهند، برخورد خواهد کرد.
وزارت داخله تاکید میکند که برخی افراد با بهره گیری از آزادی بیان به سود هراس افگنان تبلیغ می کنند.
در روز های پسین در دو حرکت اعتراضی در قره باغ کابل و ولایت سرپل، معترضان پرچم طالبان را برافراشتند. به گفته وزارت داخله برخی چهره های همسو با طالبان، به ترویج فکر طالبانی می پردازند.
نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله میگوید: “با استفاده از آزادی بیان تعدادی از این افراد استفاده می کنند و به هراس افگنان تبلیغ می کنند.”
امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرایی میگوید: “هر گونه هم گرایی با هراس افگنان برای حکومت قابل قبول نیست آنعده افرادیکه با هراس افگنان هم فکری و هم گرایی نشان می دهد با آنان برخورد قانونی صورت می گیرد.”
نهاد های پشتیبان رسانه ها از گسترده گی جنگ تبلیغاتی هراس افگنان با ترفند های گونه گون نگران اند اما می گویند که حکومت قصد ازبین بردن ماشین تبلیغاتی طالبان را ندارد.
مجیب خلوتگر، رییس دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان میگوید: “متاسفانه تا امروز سلیقه یی شاهد پیگیرد تعدادی در زمان حامد کرزی بودیم اما پس از آن ندیدم کسانی که به ترویج فکر طالبانی می پردازند، بازداشت شوند.”
در این میان گفته می شود که نظر محمد مطمین به اتهام پشتیبانی و همسویی از گروه طالبان بازداشت شده است. آقای مطمین بیشتر در برنامه های سیاسی رسانه ها شرکت می کرد.

  پربازدید ترین