• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خشونت علیه زنان در هرات کاهش یافته است

خشونت علیه زنان در هرات کاهش یافته است

مقام‌های مسوول در هرات می‌گویند که خشونت علیه زنان در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
"عزیزه کریمی" سرپرست اداره امور زنان هرات در یک نشست خبری گفت که در سه ماه نخست سال جاری، 190 مورد خشونت علیه زنان در این اداره به ثبت رسیده است.
او می‌گوید که در زمان مشابه سال گذشته، 210 مورد خشونت علیه زنان در این اداره به ثبت رسیده بود.
کریمی افزود: "اداره امور زنان به قضایای متعددی از جمله شصت و هفت قضیه لت وکوب، یک قضیه مجروحیت، شانزده قضیه تهدید، هفت قضیه دشنام و تحقیر بصورت قانونی و با هماهنگی ارگان‌های عدلی و قضیه رسیدگی کرده است".
او خاطر نشان ساخت که در جریان شش ماه گذشته چهارصد و پنجاه و یک(451) قضیه مربوط زنان به این اداره رسیده که شامل هشتاد و هفت قضیه تعیین وکیل مدافع، صد و شصت و یک قضیه مشوره‌دهی صحی است.
وی گفت: "اداره امور زنان در راستای افزایش آگاهی زنان‌، نقش زنان در روند صلح، آموزش و حرفه برای تعداد زیادی از زنان و نظارت دقیق از آموزش‌های تخصصی و مسلکی، هماهنگی زنان در محافل رسمی دولتی، استخدام پنجاه تن از زنان در بخش کاریابی، افتتاح نخستین کمیته جندر، برگزاری جلسات منظم محو خشونت، پیگیری قضایای خشونت زنان و بررسی وضعیت کلی زنان ساکن در ولسوالی‌ها از سوی شوراهای اجتماعی زنان و تامین ارتباط با بخش‌های مختلف امنیتی اقداماتی را انجام داده است".
براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان اداره امور زنان هرات؛ آنان در سال جاری برای 24 هزار تن به شمول بانوان، پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کوتاه مدت را راه‌اندازی نمودند.

  پربازدید ترین