• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نمونه اخلاق مدیریتی در سرکنسول افغانستان در مشهد

نمونه اخلاق مدیریتی در سرکنسول افغانستان در مشهد

پرستیژ و وقار نمایندگی های سیاسی فقط با همدستی و تعامل اتباع با مسئولین حاصل می شود.
بسیار مسرور و خرسندم که کنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد به سانِ آیینه تمام نمای ملت عمل می کند و اینروزها در گفتگو های سیاسی و بگومگوهای مردمی نامش بیشتر از دیگر کنسولگری ها سَر ﺯﺑﺎﻥ است و بیشتر از قبل ارزش آفرینی می کند. بدون شک انتصاب و عملکرد سرکنسول های مختلف در گذشته موثریت و کارایی خود را در این اداره بجا گذاشته امّا بحثی که جریانِ این تغییرات ملموس و محسوس را سرعت بخشیده و این اداره را وارد فاز جدیدِ ارایه خدمات باکیفیت ساخته انتخاب اقای راغی و تیم کاری شان به این سمت است. شاید درشت ترین محورِ برنامه ریزی ها و طرح سازی هایشان حمایت از حقوق هموطنان و ارایه خدمات سریع و روان کنسولی، دانشجویی، اقتصادی و فرهنگی باشد. کارکرد شان در بابِ توسعه و تعمیق مناسبات و روابط تجاری میان افغانستان و ایران را منِ دانشجو بیشتر حس می کنم.
دوستانیکه به نمایندگی سیاسی ما در مشهد سرزده باشند از اخلاق مدیریتی، رفتار سازمانی و خوش برخوردی کارکنان با ارباب رجوع مطلع و خشنود اند. سهم دهی به بانوان محترم در بخش های مهم و مختلف این اداره و فرصت دهی به جامعه دانشجویی گواهی بر برابراندیشی رهبری کنسولگری و توجه به تساوی جنسیتی و دانشجونوازی از سوی ایشان و تیم کاری شان است. استاد راغی برای ما و خیلی های دیگر جایگاه فراتر و سنکین تر از یک سَرکنسولگر دارد، او یک استاد است. استادی که سالها است شغل پیامبران را تعقیب می کند و پیوسته افتخارِ تدریس و ایستادن جلوی صنف را داشته، تلفیق آموزه های علمی و داشته های دانشگاهی با پس زمینه پُردستاورد و درخشان کاری سبب شده تا بهتر و موثرتر از دیگران در سازماندهی و سمت و سو دادن به امور مهاجرین عمل کند.
در مدیریت مفهومی به نام "تهدیداتِ پسارشد" وجود دارد که بیان می کند اگر فرد و سازمانی در یک بازه ی زمانی کوتاه مدت به پیروزیها و اهداف کلان دست پیدا کند بدون شک رقبا، هم ردیفان و عناصر کم تعهدِ درونی احساس ذلت، حقارت و حسادت می کند و این سبب می شود که با جمع و جور کردن حرف و حدیث نامعتبر و سرهم کردن چند بهتان برای خدشه دار کردن تصویر و لطمه زدن به جایگاه افراد و اداره تلاش کند. الان هم از روزی که راغی صاحب و تیم کار بلدشان با یک چشم انداز کاری و برنامه ریزی راهبردی وارد عمل شدند خیلی ها مغرضانه دارند تخریب می کنند و به سنگ اندازی در این مسیر مشغول اند، نکته ی قابل توجه و امیدوارکننده در اداره اقای راغی سلامت اداری است. سراغ نداریم کسی ره که ادعا کند برای انجام امور از ایشان مطالبات صورت گرفته باشد، در ساختار تشکیلاتی اش چهره های جوان و دانش آموخته صدرنشین اند که خود نوید جوانگرایی می دهد، از حال و احوال بازرگانان مطلع است و با پیگیری مستمر با دوستان ایرانی زمینه مبادلات و مراودات تجارتی را مساعد ساخته و هیچ پرداخت غیرقانونی و إضافی از سوی تاجرین به هر دو دولت صورت ﻧﻤﻲ گیرد، ده ها مورد مشکلات حقوقی مهاجرین روزانه توسط مسوولین حل می شود، به دانشجویان در طَی مراحل و انجام امورشان جهت ذخیره زمان و رسیدگی به دروس همیشه أولویت داده شده، تکثر و تعدد قومی و زبانی در اداره برق می زند، فعالیت های عمرانی و مرمت ساختمان این نمایندگی برای جلوه نمایی و اقتدار کشورمان جریان دارد، مهمانان و مدیرانِ ارشدِ کشورمان در سفرهای شان به این استان آبرومندانه و عزتمندانه قدر و مهمانوازی می شوند و صدها موضوعی دیگر ازین دست که به دلیل رعایت اختصار ذکر نگردیده است.
بر ماست که با تشویق، همکاری و ارتباط مستمر با همکاران این نمایندگی در حفظ هیبت و وقار پرچم ملی کشور مان در این کشور همسایه سهم بگیریم، ملاک قراردادن رفتارهای شخصی، کدورت های بی معنی و ملاحظات قومی زبانی در قضاوت کارکرد این دیپلوماتان کار زشت و ناپسند است. اجازه دهیم با دست باز و با روحیه و انگیزه روزافزون برای تعالی افغانستان کار کنند. به امید یک افغانستان مستقل، مقتدر، مترقی و متحد!

ن معتمد

  پربازدید ترین