• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گشایش اتاق تجارت و صنایع ویژۀ زنان افغانستان در کابل

گشایش اتاق تجارت و صنایع ویژۀ زنان افغانستان در کابل

اتاق تجارت و صنایع ویژۀ زنان افغانستان در کابل گشایش یافت. رولا غنی، همسر رئیس جمهور غنی هنگام گشایش اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان، ایجاد این اتاق را برای بازاریابی ساخته‌های دستی، رشد اقتصادی و خودبسنده‌گی بازرگانان زن با اهمیت می‌داند.
بانو غنی، با اعلام پشتی‌بانی‌ از اتاق تجارت و صنایع ویژۀ زنان می‌گوید که با گشودن این اتاق فرصت‌های خوب کاری برای بازرگانان زن فراهم خواهد شد.
مسؤولان وزارت امور زنان نیز گشایش اتاق تجارت و صنایع ویژۀ زنان افغانستان را برای توسعۀ اقتصادی و بازرگانی در خانواده‌ها و جامعه را مهم می‌خوانند و می‌گویند که با آغاز کار این اتاق شماری از مشکلات بازرگانان زن حل خواهد شد.
دلبر نظری، وزیر امور زنان می‌گوید، با رشد اقتصادی خانواده‌ها خشونت در برابر زنان کاهش می‌یابد و توانمندی زنان در تمام عرصه‌های اقتصادی افزایش خواهد یافت.
وزیر امور زنان نبود منابع مالی، موانع فرهنگی، نبود بازاریابی برای ساخته‌های دستی و فراورده‌های کشاورزی زنان را از مشکلات عمدۀ بازرگانان زن عنوان می‌کند و از نهادهای مسؤول می‌خواهد که برای رشد بازرگانی زنان برنامه‌های جدی‌یی را روی دست گیرند.
منیژه وافق، رییس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان از تلاش‌ها برای اجرای برنامه‌های خوبی برای رشد اقتصاد بازرگانان زن خبر می‌دهد.
گفتنی‌‌ست زنان تجارت‌پیشۀ افغانستان در سال 2013 نهاد دادخواهی اتحادیۀ متشبثین رهبری برای رشد افغانستان (لید) را ایجاد کردند تا به گونۀ اثرگذار مشکلات و منافع زنان تجارت‌پیشه را بازتاب دهد.
لید در ماه مارچ امسال بر بنیاد پیشنهاد زنان تجارت‌پیشه توسط شورای عالی اقتصادی تحت ریاست رییس جمهور به اتاق تجارت و صنایع افغانستان تغییر نام داد.

  پربازدید ترین