• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا نگران آینده دولت پاکستان است

امریکا نگران آینده دولت پاکستان است

ریکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با همتای پاکستانی اش در واشنگتن، از آینده پاکستان ابراز نگرانی می کند.
آقای تیلرسون می گوید: “راهبرد ما در قبال آسیای جنوبی تنها در مورد افغانستان نیست، بلکه در مورد اهمیت پاکستان و ثبات طولانی مدت آن است.”
وی می افزاید: “ما نگرانی هایی در مورد آینده دولت پاکستان هم داریم. ما می خواهیم که دولت آنها (پاکستان) با ثبات و مسالمت آمیز باشد. به فکر من، پاکستان برای ثبات دراز مدت منطقه اساسی است.”
این دیپلومات ارشد امریکایی در این دیدار، در مورد کار مشترک واشنگتن و اسلام آباد برای ثبات افغانستان نیز بحث کرده است.
با این همه، به باور وزیر خارجه امریکا، هدف راهبرد تازه آنها تقویت رابطه واشنگتن با  دهلی نو و اسلام آباد، برای ریشه کن کردن هراس افگنی است.
او تصریح نموده: “راهکار ما در قبال آسیای جنوبی و به ویژه افغانستان به معنی تقویت روابط ما با هند و پاکستان جهت ریشه کن کردن هراس افگنی و همچنان حمایت از دولت افغانستان در فراهم کردن امنیت برای مردمش است.”
همزمان با این، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه امریکا می گوید: تبادل نظر در مورد کار مشترک واشنگتن با اسلام آباد برای با ثبات سازی افغانستان، از موارد بحث وزیران خارجه دو کشور بوده است.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا اظهار نموده که “وزیر خارجه امریکا در دیدار با همتای پاکستانی اش در مورد اهمیت مشارکت با یکدیگر جهت ایجاد صلح، ثبات و رفاه در منطقه گفتگو کردند. آنها همچنان در مورد اینکه چگونه دو کشور می توانند برای کمک برای با ثبات سازی افغانستان یکجا کار کنند، تبادل نظر کردند.”
این در حالیست که به تازگی رییس ستاد مشترک ارتش امریکا به کنگره کشورش گفت که برای وی رابطه سازمان استخبارات پاکستان با گروه های هراس افگنی، روشن است.

  پربازدید ترین