• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتحاد با داعش هرگز امکانپذیر نیست و حکم رهبر طالبان مبارزه با داعش است

اتحاد با داعش هرگز امکانپذیر نیست و حکم رهبر طالبان مبارزه با داعش است

سخنگوی طالبان در واکنش به اخبار رسانه‌ها درباره همکاری این گروه با داعش و حضور «ملاهیبت الله» در جنوب کشور گفت: بازدید رهبر طالبان از ولایت‌ها امر عادی است و داعش نیز مسلمانان را تکفیر کرده بنابراین اتحاد با این گروه امکان ندارد.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با تسنیم درباره گزارش برخی از رسانه‌های افغانستان مبنی بر صدور فرمان اتحاد با داعش گفت: برخی از رسانه‌ها با تبلیغات مخرب درباره طالبان به دنبال ایجاد نگرانی و فراهم کردن بهانه برای نیروهای آمریکایی در افغانستان هستند.
وی درباره گروه تروریستی داعش تصریح کرد که این گروه مسلمانان را تکفیر کرده و کشتن مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع را جایز دانسته‌ است بنابراین اتحاد با این گروه امکانپذیر نیست.
اخیرا برخی از رسانه‌ها به نقل از ژنرال «عبدالرزاق» فرمانده پلیس قندهار گزارش دادند که رهبر طالبان در سفر به ولسوالی «موسی‌قلعه» ولایت هلمند در جنوب کشور به طالبان دستور داده‌ تا از مخالفت با گروه تروریستی داعش خودداری کنند اما «ذبیح‌الله مجاهد» این گزارش را تکذیب کرد.
مجاهد درباره سفر ملاهبت‌الله رهبر طالبان به ولسوالی موسی‌قلعه گفت: سفر رهبر طالبان به ولایت‌های افغانستان امری عادی و معمولی بوده بمنظور بازدید از صفوف جهادی صورت می‌گیرد.
سخنگوی طالبان تاکید کرد: «ما ادعای حمله نکردن به گروه داعش را جدا رد می‌کنیم، این تبلیغات دشمن است، حکم رهبر طالبان مبارزه با گروه داعش است».
وی اظهارداشت: «می‌دانید که داعش مسلمانان را تکفیر کرده و مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع را می‌کشند در نتیجه اتحاد با این گروه ممکن نیست بلکه طالبان در هیچ جای افغانستان اجازه فعالیت و یا حضور را به این گروه فتنه افکن نخواهد داد».
مجاهد اظهار داشت: حکم رهبری طالبان در تمام  کشور به مجاهدین همین است که با جدیت وقاطعیت تمام جلوی هرنوع فعالیت داعش را بگیرند.
سخنگوی طالبان بار دیگر درباره حضور رهبر طالبان در مناطق مختلف افغانستان تاکید کرد و گفت که «این موضوعی جدید نیست، اما ادعای ژنرال عبدالرزاق که درباره سفر رهبر از کشور خاصی به هلمند، بی‌اساس است، هبت‌الله در افغانستان بسر می‌برد و از نزدیک امور جهادی را بررسی می‌کند».
این در حالی است که اخیرا ژنرال رازق فرمانده پلیس قندهار گفته بود که رهبر طالبان در پی تشدید فشارهای جهانی به اسلام‌آباد از پاکستان وارد ولسوالی «موسی قلعه» ولایت هلمند شده و در دیدار با فرماندهان طالبان از 15 ولایت افغانستان دستور داده تا طالبان از مبارزه با گروه تروریستی داعش خودداری کنند زیرا اهداف دو گروه یکسان هستند.
شورای رهبری طالبان در غرب کشور دو روز قبل نیز در بیانیه‌ای هشدار داد که داعش گروهی وابسته به آمریکا و صلیبی است بنابراین هرگونه مصالحه و تعامل با این گروه تروریستی مردود است.
این بیانیه از فرماندهان طالبان در ولسوالیهای «کشک کهنه»، «کشک رباط سنگی»، «گلران» و چند منطقه دیگر ولایت هرات خواسته بود تا داعش در غرب کشور را از بین ببرند.
چندی قبل نیز «بیزنس ریکوردر» نوشته بود که این روزها چیزی که بیش از پیش نظرها را متوجه طالبان می‌کند خطر بزرگ داعش است که به عقیده بسیاری از جمله آمریکا در حال  تقویت در افغانستان می‌باشد و تنها طالبان توان مقابله و شکست آن را دارد.

  پربازدید ترین