• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دومین دور مذاکرات کمیته های کاری افغانستان و ایران روی سند همکاری های جامع میان دو کشور برگزار شد

دومین دور مذاکرات کمیته های کاری افغانستان و ایران روی سند همکاری های جامع میان دو کشور برگزار شد

دومین دور مذاکرات کمیته های کاری جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اسلامی ایران در بخش های دفاعی و امنیتی، آب و امور مهاجرین، به ریاست معینان وزارت­های امور خارجه، امور داخله، انرژی و آب، زراعت، آبیاری و مالداری و امور مهاجرین و عودت کنندگان و معاون دفتر شورای امنیت ملی افغانستان و همتایان ایرانی شان، روز یکشنبه و دوشنبه (16 و 17 میزان 1396) به میزبانی جمهوری اسلامی افغانستان در وزارت امور خارجه برگزار گردید.
در این دور مذاکرات، کمیته های کاری از جانب هردو کشور در این سه بخش به پیشرفت قابل ملاحظه و توافقات سودمندی در باره سند همکاری های جامع میان دو کشور دست یافتند و قرار است دور دوم مذاکرات دو کمیته دیگر در بخش های اقتصادی و فرهنگی در اواخر همین ماه برگزار شود.
گفتنی است که به منظور نهایی ساختن سند همکاری های جامع میان افغانستان و ایران، کمیسیون هایی در هردو کشور به ریاست وزیران امور خارجه و به اشتراک نمایندگان عالی رتبه نهادهای دیگر ذیربط موظف گردیده اند و هردو کمیسیون مذاکرات شان روی سند یاد شده را در پنج کمیته کاری به پیش می برند.
اولین دور مذاکرات کمیته های پنج گانه هردو کشور در این زمینه، چندی پیش به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، در تهران برگزار شده بود.

  پربازدید ترین