• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیلزاد: وقت خانه تکانی پاکستان فرا رسیده است

زلمی خلیلزاد، سفیر پیشین امریکا در افغانستان گفته است که مقام‌های پاکستان باید بدانند که وقت "خانه تکانی" در کشورشان فرا رسیده است.
آقای خلیلزاد در گفت‌وگو با صدای امریکا گفته است: "فکر نکنم که امریکا برای زمان طولانی صبر داشته باشد و بر پاکستان فشار را بیشتر نکند".
او افزوده است که امریکا و افغانستان خواهان تغییر عملی در سیاست پاکستان است و "بیش از این به طالبان و شبکه‌ی حقانی اجازه داده نشود که در قلمرو آن کشور (پاکستان) پناهگاه امن داشته باشد".
دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در هنگام اعلام راهبرد نظامی جدیدش در قبال افغانستان و آسیای میانه گفت که بیشتر از این موجودیت پناهگاه‌های هراس‌افگنان در خاک پاکستان قابل تحمیل نیست و در صورت ادامه‌ی این وضعیت بر پاکستان سخت گرفته خواهد شد.
آقای خلیلزاد همچنین گفت که نظامیان و استخبارات پاکستان نباید از این پس به عناصر تندرو مانند طالبان و شبکه‌ی حقانی به عنوان "سرمایه" ببیند؛ بلکه آنان را به صفت نقطه‌ی ضعف بپندارند.
پیش از این رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در مجلس سنای این کشور به صراحت گفته بود که پاکستان با گروه‌های هراس‌افگنان ارتباط دارد.
سخنگوی ارتش پاکستان پس آن در یک نشست خبری گفت که سازمان استخباراتی کشورش با گروه‌های تندرو در ارتباط است و این "یک امر عادی" است.

  پربازدید ترین