• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نی: خشونت برضد خبرنگاران در حکومت وحدت ملی بیشتر شده است

نی: خشونت برضد خبرنگاران در حکومت وحدت ملی بیشتر شده است

گزارش تازه‌ی نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان، نی، نشان می‌دهد که خشونت برضد خبرنگاران در زمان حکومت وحدت ملی در مقایسه با گذشته بیشتر شده است.
گزارش افزوده است که در 13 سال حکومت حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین 610 قضیه‌ی خشونت برضد خبرنگاران و در 3 سال حکومت وحدت ملی 620 قضیه خشونت برضد خبرنگاران ثبت شده است.
مجیب خلوتگر، رییس اجرایی نی دیروز، دوشنبه 17 میزان، گفت که این رقم‌‎ها بیانگر آنست که خشونت برضد خبرنگاران به گونه‌ی چشمگیر افزایش یافته است.
آقای خلوتگر افزود: "ما شاهد یک افزایش 431 درصدی بر مبنای هر سال در تعداد خشونت‎ها هستیم. در حکومت وحدت ملی متاسفانه سانسور نه تنها که موردهای امنیتی را دارد".
این گزارش که از سال 1380 خورشیدی به اینسو در بخش‌های مختلف افغانستان انجام شده، عاملان خشونت را طالبان، مقام‌های حکومت و افراد مسلح غیرمسوول دانسته است.
یافته‎های این گزارش همچنان نشان می‎دهد که در زمان حکومت وحدت ملی بیش از 100 رسانه به دلیل مشکل‌های مالی یا هم از سوی دولت مسدود شده‎اند.
اما ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‎‌ای گزارش این نهاد را "غیرمعیاری" خوانده و افزوده است که حکومت وحدت ملی "متعهد به پشتیبانی از خبرنگاران و آزادی بیان است".

  پربازدید ترین