• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آرژانتین با هت تریک مسی به جام جهانی رسید/آمریکا از صعود به جام جهانی 2018 بازماند

آرژانتین با هت تریک مسی به جام جهانی رسید/آمریکا از صعود به جام جهانی 2018 بازماند

هفته هجدهم و پایانی  رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 در آمریکای‌جنوبی با صعود آرژانتین، کلمبیا و اروگوئه و رهسپار شدن پرو به بازی پلی‌آف در شب حذف ناباورانه شیلی به اتمام رسید و همچنین تیم های فوتبال مکزیک، کاستاریکا و پاناما به جام جهانی روسیه راه یافتند، هندوراس به پلی اف رفت و آمریکا حذف شد.
 در مهم‌ترین بازی، آرژانتین که در خطر حذف قرار داشت با هت‌تریک لیونل مسی، فوق‌ستاره‌اش در زمین اکوادور بدون شانس صعود 3 بریک پیروز شد و به لطف نتایج سایر تیم‌ها به جام‌جهانی راه یافت.
 پس از اینکه ایبارا در دقیق یک اکوادور را پیش انداخت، مسی 3 بار در دقایق 11، 18 و 62 گل زد و ضمن رقم زدن برتری 3 بریک، آرژانتین را به جام‌جهانی برد.
 برزیل که پیش از این صعود خود را قطعی کرده بود با برتری 3 بر صفر خانگی مقابل شیلی، ضمن کمک به تسهیل صعود آرژانتین، قهرمان 2 دوره اخیر کوپا آمه‌ریکا را حذف کرد.پائولینیو در دقیقه 55 و  خسوس در دقایق 57 و 90  برای برزیل گل زدند.
 اروگوئه با درخشش مهاجمانش، 4 بر 2  در خانه بولیوی را برد و مسافر جام‌جهانی شد. کاسرس در دقیقه 39، کاوانی در دقیقه 42 و سوارز در دقایق 60 و 76 برای اروگوئه و سیلوا (بازیکن حریف) در دقیقه 24 و گودین (بازیکن حریف) در دقیقه 70 برای بولیوی گلزنی کردند.
 در دیگر بازی‌ها، کلمبیا با تساوی یک بریک در زمین پرو صعود کرد و حریفش به پلی‌آف رسید. ونزوئلای انتهای جدولی هم  در خانه پاراگوئه به برتری یک بر صفر رسید.
 به این ترتیب در پایان دور انتخابی، برزیل 41 امتیازی همراه اروگوئه 31، آرژانتین 28 و کلمبیای 27 امتیازی به جام‌جهانی صعود کرد و پروی 26 امتیازی به عنوان تیم پنجم راهی بازی پلی‌آف مقابل نیوزیلند نماینده اقیانوسیه شد.

آمریکا مجوز سفر به روسیه را نگرفت
تیم های فوتبال مکزیک، کاستاریکا و پاناما به جام جهانی روسیه راه یافتند، هندوراس به پلی اف رفت و آمریکا حذف شد.
مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه آمریکای شمالی انجام شد که پاناما  2 بر یک کاستاریکا را شکست داد.مکزیک نیز با نتیجه 3 بر 2 مغلوب هندوراس شد.
دردیداری دیگر آمریکا با نتیجه 2 بر یک  در جدالی خارج از خانه شکست را برابر ترینیداد توباگو پذیرا شد و در حالی که برای صعود مستقیم به یک تساوی نیاز داشت از صعود بازماند!
به این ترتیب در پایان بازی ها مکزیک با 21 امتیاز در صدر ایستاد و به عنوان نماینده نخست به پیکارهای جام جهانی روسیه رسید.
کاستاریکا و پاناما با 16 و 13 امتیاز دوم و سوم شده و به صورت مستقیم راه یافتند.
هندوراس  با 13 امتیاز چهارم شد و به پلی اف با استرالیا رفت.
آمریکا با 12 امتیاز در رده پنجم ایستاد و از راهیابی بازماند.
همچنین تیم ترینیداد توباگو با 6 امتیاز درقعر جدول جای گرفت.

  پربازدید ترین