• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخستین جشنواره فیلم بامیان برگزار شد

جشنواره فیلم بامیان عصر روز چهارشنبه 19 میزان 1396 با حضور محمد طاهر زهیر والی بامیان، سیده مژگان مصطفوی معین دارای و توریزم وزارت اطلاعات و فرهنگ، روسای ادارات دولتی، فیلم سازان ملی و محلی، فرهنگیان، فعالین مدنی، هنرمندان جوان و با اشتراگ گسترده ی مردم فرهنگی و شریف بامیان برگزار شد.
در این جشنوار فیلم های داستانی و مستند، شاگردان بامیان فیلم به نمایش گذاشته شد. برنامه آموزشی بامیان فیلم دو ماه قبل توسط رحمان عالمی ماستر سینما و بنیانگذار برنامه بامیان فیلم به همکاری تکنیکی ریاست اطلاعات و فرهنگ، به کمک مالی ریاست مبارزه علیه مواد مخدر و به همکاری هوتل غلغله آغاز شد. در این دوره آموزشی به تعداد 40 تن از دختران و پسران بامیانی با راهنمای رحمان عالمی در مورد سینما و فیلم سازی آموزش دیدند. در جریان این دوره آموزشی به تعداد 36 فیلم کوتاه مستند و داستانی از زندگی مردم، ساحات تاریخی، ساحات توریستی، مناظر طبیعی، رسم و رواج ها، زراعت، محیط زیست و صحت بامیان توسط شاگردان بامیان فیلم تهیه گردیدند.
والی بامیان ضمن سپاس گذاری از تمام دست اندرکاران این جشنواره، گفت: بامیان در تمام فصلها بهترین مکان برای ساختن فیلم ها مستند و داستانی می باشد، از آنجایکه بامیان یک ولایت توریستی است فیلم سازی جهت معرفی زیبای های این ولایت نقش مهم دارد. از طریق فیلم ما به راحتی و آسانی می توانیم برای بامیان بازاریابی نماییم. وی اضافه کرد جشنواره فیلم بامیان همه ساله به حمایت همه جانبه اداره محلی بامیان برگزار خواهد شد، ما تلاش می کنیم تا این جشنواره را بزرگتر برگزار کنیم و از به سطح ملی و بین المللی ارتقا بخشیم. در پایان برای همه ی فیلم سازان و شاگردان بامیان فیلم آرزوی موفقیت نمود و گفت: فیلم سازی را ادامه بدهید و از طریق فیلم های چهره ی مثبت و امید بخش شهر و کشور تان را به دنیا معرفی کنید.
در این جشنواره، بیشتر 20 فیلم کوتاه داستانی و مستند در حضور صد ها تن در هوتل غلغله نمایش داده شدند.

  پربازدید ترین