• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

قابل توجه اتباع محترم افغانستانی و عراقی ثبت نام شده در طرح «پیش ثبت نام اعزام به مراسم اربعین» در ایران

قابل توجه اتباع محترم افغانستانی و عراقی ثبت نام شده در  طرح «پیش ثبت نام اعزام به مراسم اربعین» در ایران

بدینوسیله به اطلاع می رساند برابر ابلاغ ستاد محترم اربعین اداره کل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله (کشور) ایران، با تفضل الهی عملیات ثبت نام نهائی اعزام اتباع خارجی ساکن در کشور به مراسم عبادی ،سیاسی اربعین از مورخ 96/07/23 در کلیه دفاتر کفالت استانهای کشور آغاز خواهد شد.

بنا به مراتب زائرین محترم لطفا به نکات ذیل توجه فرمایند:
1. عملیات "ثبت نام نهائی اعزام به راهپیمائی اربعین" از ساعت 8 صبح روز یکشنبه 23/7/96 در کلیه دفاتر کفالت داخله/کشور ایران آغاز و در ساعت 14 روز پنجشنبه 5/8/96 پایان خواهد یافت.
2. "ثبت نام نهائی" صرفاً برای آندسته از زائرینی انجام خواهد پذیرفت که با حضور در دفتر کفالت مربوطه در "طرح پیش ثبت نام"  ثبت درخواست نموده اند.
3. اضافه نمودن افراد خانوار برای اعزام به مراسم اربعین مشروط بر دارا بودن مدرک معتبر و ثبت مشخصات آنان در سامانه مجاز می باشد.حداکثر مهلت برای این اقدام  مورخ 30/7/96 می باشد.همچنین کم نمودن اعضا خانوار در ثبت نام نهائی نیز قابل انجام می باشد. لازم به تاکید است که پس از ثبت نام نهائی کم یا اضافه نمودن افراد قابل اجرا  نخواهد بود.
4. زائرین محترم تبعه افغانستانی صرفاً از طریق دفترچه اقامت و رواید جمهوری اسلامی عراق امکان تشرف به مراسم اربعین را خواهند داشت .مرز خروجی زوار مکرم صرفاً "مرز شلمچه" تعیین شده است.
5. زائرین محترمی که سال گذشته دفترچه اقامت به اعتبار 3 سال دریافت نموده اند ، نیازی به دفترچه نداشته و لذا دریافت هزینه صدور دفترچه از آنان دریافت نخواهد شد.
6. هر خانوار یک دفترچه دریافت و مشخصات همراهان در دفترچه قید می گردد.لذا از هر خانوار صرفاً هزینه یک دفترچه اقامت را می‏باید پرداخت نماید.
7. چنانچه بر اساس دستورالعمل ابلاغی به دفاتر کفالت بابت عضوی از خانوار دفترچه مجزا صادر شود، هزینه دفترچه دریافت می گردد.
8. دفترچه اقامت و روادید اربعین از مورخ 1 الی 15 آبان توسط دفاتر کفالت محل ثبت نام تحویل خواهد شد.  طبق ابلاغ وزارت محترم کشور تحویل دفترچه های اقامت به زوار محترم مستلزم اخذ مدرک شناسائی خواهد بود.

9. طبق اعلام ستاد اربعین اتباع خارجی هزینه های اعزام به مراسم اربعین سال 1396 عبارت است از:
1/9- هزینه تشرف دریافت معادل ریالی 40 دلار بابت هزینه ویزای عراق بر اساس نرخ تبدیل اعلامی هر روز سامانه سماح
2/9- هزینه بیمه حوادث 188.000 ریال
3/9- هزینه بیمه هلال احمر 62.000 ریال
4/9- حق العمل دفاتر کفالت و سازمان حج و زیارت 130.800 ریال
توضیح:  هزینه اعزام به مراسم اربعین به احتمال زیاد در هر روز با روزهای قبل و بعد متفاوت است زیرا هزینه مزبور دارای 2 جزء است:
الف: نرخ متغیر تبدیل معادل 40 دلار ارز (نرخ تبدیل دلار به ریال که احتمالا روزانه تغییر می نماید)
ب: نرخ ثابت بیمه،هلال احمر و حق العمل دفاتر کفالت و سازمان حج و زیارت مشتمل بر 380.800 ریال
10- لازم به ذکر است دارندگان گذرنامه الکترونیک دارای اقامت معتبر می باید راساً برای دریافت رواید به سفارت جمهوری اسلامی عراق در تهران مراجعه نمایند.


روابط عمومی کانون انجمن‏های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی
22 مهر 1396
تاریخ: 1396/7/23

  پربازدید ترین