• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

در سفارت افغانستان در آلمان چه می گذرد؟

در سفارت افغانستان در آلمان چه می گذرد؟

با بعضی از کارمندان سفارت افغانستان در بُن آلمان وقتی هم کلام شویم اولین سوالش این است که «پشتو پوهیژی؟ » اگر بگویی `نه` می گویند: «ولی نَه پوهیژی؟»
بعد می گویند: وقت قبلی داری؟ اگر بگویی `نه` میگه: آمدنت اینجا فایده ای ندارد برو اول وقت بگیر بعد بیا.
من خودم دو ماه پیش بخاطر کارم رفتم آخرش بهانه گیری کردند که برو ما برایت خبر می دهیم و یا خودت زنگ بزن.
از دو ماه تا حالا هروز و هر ساعت برای شان زنگ می زنم ایمیل می فرستم ولی هیچ جوابی دریافت نکرده ام.
یعنی بخاطر یک سوال و یک مشکل جزیی با وجود این همه امکانات تکنالوژیکی، اما باید از این سر آلمان تا آن سر آلمان برویم که به سوال های ما جواب بدهند.
با تاجیک ها رفتار خیلی ناپسند و غیر اخلاقی دارند بماند که در این سفارت همه کارمندانش از قوم پشتون هستند و حتی یک تاجیک هم نیست.
مردم تا پنجصد کیلومتر از راه دور بخاطر حل مشکلات شان می آیند و اکثراً نصف شب و یا صبح زود می رسند که مبادا دیر برسند و کارشان حل نشود ولی متاسفانه کارمندهای سفارت آنقدر بهانه گیری و مردم را اذیت می کنند که بیشتر وقت ها به جنگ و دعوا می کشد و اما بخاطر که همه کارشان در سفارت گیر است، سکوت می کنند و سعی می کنند تا در حد ممکن تحمل و گذشت کنند ولی کارمندان سفارت از این صبر و تحمل مردم استفاده ی سوء نموده و فکر می کنند که مردم از ما می ترسند و ما هر کاری بکنیم اینها هیچ کار کرده نمی توانند.
بارها اتفاق افتاده که کارمندان این سفارت مردم را به صورت غیر انسانی از سفارت به بیرون رانده و تهدید می کنند و با پرخاشگری و حرف های رکیگ سعی می کنند مردم را ازحضور دوبارهه شان به سفارتخانهٔ کشور دل سرد سازند.
آنعده از کسانیکه برای حل مشکلات شان در این سفارت رفته اند و از نزدیک دیده اند می دانند چی می گویم.
حرف های ناگفته و شکوه ها از رفتارهای غیر مسوولانه و متعصبانهٔ این ادارهٔ سیاسی افغانستان در آلمان واقعاً زیاد است.

هوشنگ

  پربازدید ترین