• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

جزئیات کامل ثبتنام مهاجرین افغانستانی ساکن ایران جهت اعزام به پیاده روی اربعین عراق

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی کانون انجمن‏های صنفی دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی ، عملیات ثبت نام اتباع افغانستانی ساکن ایران جهت اعزام به مراسم عبادی ،سیاسی اربعین عراق از تاریخ 96/07/23 در کلیه دفاتر کفالت استانها آغاز شده است.

1- پیش ثبت نام
کلیه اتباع افغانستانی دارای مدارک
کارت امایش11،
گذرنامه دارای اقامت معتبر و
رسید شرکت در طرح سرشماری اتباع غیر مجاز
که در مهلت قبلی موفق به پیش ثبت نام نشده اند ، از تاریخ 96/07/23 تا 96/07/30 فرصت دارند که با مراجعه به همان دفتر کفالتی که پرونده دارند جهت پیش ثبت نام اقدام نمایند.
نکته 1- فقط افراد دارای رسید طرح سرشماری اتباع غیر مجاز ذیل می توانند ثبت نام نمایند :
- افرادی که با عنوان اتباع غیر مجاز دارای مدرک نامعتبر کارت امایش 1 تا 9 در طرح سرشماری شرکت کرده اند
- افرادی که با عنوان اتباع غیر مجاز دارای مدرک نامعتبر برگ تردد در طرح سرشماری شرکت کرده اند
- افرادی که با عنوان اتباع غیر مجاز دارای مدرک نامعتبر گذرنامه طرح خانواری در طرح سرشماری شرکت کرده اند
- افرادی که با عنوان خانواده هایی که یکی از طرفین دارای مدرک شناسایی معتبر هست ، در طرح سرشماری شرکت کرده اند.
نکته 2- افراد دارای پاسپورت ماشین خوان با اقامت معتبر و یا روادید ، جهت اخذ ویزای عراق باید به سفارت عراق واقع در میدان ولی عصر تهران مراجعه نمایند .
نکته 3 - اضافه نمودن افراد خانوار برای اعزام به مراسم اربعین مشروط بر دارا بودن مدرک معتبر حداکثر تا 96/7/30 و ثبت مشخصات آنان در سامانه مجاز می باشد.همچنین کم نمودن اعضای خانوار در ثبت نام نهائی نیز قابل انجام می باشد. لازم به تاکید است که پس از ثبت نام نهائی کم یا اضافه نمودن افراد قابل اجرا  نخواهد بود.

2 - ثبت نام نهایی
ثبت نام نهائی اعزام به راهپیمائی اربعین عراق ، از یکشنبه 96/07/23 در کلیه دفاتر کفالت آغاز و در ساعت 14 روز پنجشنبه 96/08/05 پایان خواهد یافت.
"ثبت نام نهائی" صرفاً برای آندسته از زائرینی انجام می گیرد که با حضور در دفتر کفالت مربوطه در "طرح پیش ثبت نام"  ثبت درخواست نموده باشند.

هزینه های اعزام به مراسم اربعین سال 1396 عبارت است از:
- هزینه ویزای عراق معادل ریالی 40 دلار بر اساس نرخ اعلامی روز سامانه سماح
- هزینه بیمه حوادث 188.000 ریال
- هزینه بیمه هلال احمر 62.000 ریال
- حق العمل دفاتر کفالت و سازمان حج و زیارت 130.800 ریال
- هزینه صدور دفترچه 400000 ریال به حساب شماره 010850100100935 نزد بانک قوامین
زائرینی که سال گذشته دفترچه اقامت به اعتبار 3 سال دریافت نموده اند ، به شرط عدم تغییر در همراهان ، نیازی به دفترچه نداشته و لذا هزینه صدور دفترچه از آنان دریافت نخواهد شد.
هر خانوار یک دفترچه دریافت و مشخصات همراهان در دفترچه قید می گردد.لذا از هر خانوار صرفاً هزینه یک دفترچه اقامت را می‏باید پرداخت نماید و چنانچه بر اساس دستورالعمل ابلاغی به دفاتر کفالت بابت عضوی از خانوار دفترچه مجزا صادر شود، هزینه دفترچه دریافت می گردد.
فقط هزینه صدور دفترچه در بانک قوامین واریز می گردد و باقی هزینه ها توسط کارتخوان در داخل دفتر کفالت اخذ می گردد .(کارت عابر بانک به همراه داشته باشید)
مرز خروجی زوار اتباع خارجی صرفاً "مرز شلمچه" تعیین شده است.
دفترچه اقامت و روادید اربعین از مورخ 1 الی 15 آبان توسط دفاتر کفالت محل ثبت نام تحویل خواهد شد.  طبق ابلاغ وزارت محترم کشور تحویل دفترچه های اقامت به زوار محترم مستلزم اخذ مدرک شناسائی خواهد بود.

ـ سید فرید معصومی | فعال فرهنگی اجتماعی مهاجرین

  پربازدید ترین