• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنرال مراد: در حمله های پکتیا و غزنی دست کم بیش از 70 تن کشته شده اند

جنرال مراد: در حمله های پکتیا و غزنی دست کم بیش از 70 تن کشته شده اند

معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله می گوید که در حمله های امروز طالبان در گردیز و ولسوالی اندر غزنی، حداقل 70 تن کشته و 160 تن زخمی شده اند.
جنرال مراد علی مراد، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که طالبان همزمان با برگزاری نشست گروه هماهنگی چهارجانبه در عمان، حمله های خونین را در چند ولایت از جمله پکتیا و غزنی انجام دادند.
به گفته وی، در حمله بر یک مرکز آموزشی پولیس در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا، 21 پولیس از جمله جنرال توریالی عبدیانی قوماندان امنیه این ولایت کشته و 48 سرباز نیز زخمی شده اند.
مراد افزود که دراین رویداد 20 غیرنظامی نیز جان باخته است و 110 غیر نظامی نیز زخمی شده است.
به گفتۀ وی، ویس برمک سرپرست وزارت امور داخله، جهت ارزیابی و دلجویی از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان به شهر گردیز رفته است.
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله خاطر نشان ساخت  در یک حملۀ دیگر که امروز در ولسوالی اندر ولایت غزنی رخ داد، 30 تن از جمله پنج غیر نظامی جان باخته و 10 تن دیگر زخم برداشته است.
جنرال مراد علی مراد گفت که طالبان و سایر گروه های تروریستی، به دلیل اینکه در شش ماه گذشته در نبرد با نیروهای امنیتی کشور تلفات سنگین را متقبل شده اند، تلاش می کنند که این نوع حمله های خونین را با حمایت حامیان خارجی خود انجام دهند.
وی افزود: "ما منحیث مسوولین امنیتی کشور متاثر هستیم و این حوادث پی در پی برای مردم افغانستان بسیار سخت تمام می شود، ولی ما متعهد هستیم تا تروریستان را سرکوب کنیم تا بخاطر آمدن به پروسه صلح مجبور شوند."
به گفته این مقام امنیتی، درحالیکه مذاکرات برای روند صلح در عمان جریان دارد، این گونه حمله ها با حمایت حامیان خارجی طالبان در افغانستان راه اندازی می شود.
ششمین نشست گروه هماهنگی چهارجانبه با حضور نمایندگان ارشد حکومت افغانستان، پاکستان، امریکا و چین، پس از استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان که ماه گذشته اعلام شد، در شهر مسقط پایتخت کشور شاهی عمان از سر گرفته شده است.
گفته شده که این مذاکرات، به منظور زمینه سازی برای تامین صلح در افغانستان صورت می گیرد.

  پربازدید ترین