• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانش آموزان در خطر تجاوز جنسی؛ معلم یک مکتب در هرات از 20 شاگردش تقاضای جنسی کرده است

دانش آموزان در خطر تجاوز جنسی؛ معلم یک مکتب در هرات از 20 شاگردش تقاضای جنسی کرده است

شهر هرات روز چهارشنبه شاهد یک اعتراض نسبتا گسترده بود. این اعتراض از سوی پدر و مادرها و شاگردان یکی از مکتب‌های این شهر راه اندازی شد. فساد اخلاقی و آزار جنسی شاگردان از سوی یکی از استادان این مکتب، دلیل این اعتراض بود. این مکتب” لیسه پسرانه سید قناد” است که در محله حاجی عباس هرات فعالیت دارد.
معلمی که به فساد اخلاقی، آزار جنسی شاگردان و درخواست رابطه جنسی از شاگردان پسر متهم شده، “نعیم عظیمی” نام دارد. او 13 سال است که در مکاتب هرات معلم است. اما از سه سال به این‌سو مضمون‌های قرآن‌کریم، عربی و دری صنف‌های ششم و هفتم لیسه پسرانه سید قناد واقع در ناحیه نهم شهر هرات را تدریس می کند. این معلم که متهم است بیشتر دها شاگرد خورد سال این مکت را آزار جنسی داده و در بدل کامیاب کردن شان در امتحانات، از آنها تقاضای سکس داشته است، پیش از این در لیسه انقلاب اسلامی هرات معلم بود. او از این مکتب تبدیل شده است اما اینکه چرا به مکتب سید قناد تبدیل شده است، دلیل‌اش را به هشدار نگفت.
نعیم عظیمی در اصل مولوی است و درس دین خوانده است. او علوم دینی را تا صنف دوازدهم در مدرسه فخر المدارس هرات، ادامه داده است. این معلمی که تا اکنون دست کم بیست شاگر مکتب سید قناد به اداره شکایت کرده و او را متهم به آزار جنسی و یا درخواست رابطه جنسی کرده است، از شاگردان یکی از مدارس مشهور دینی در ولایت هرات می‌باشد.
نعیم عظیمی، پس از فراغت از مدرسه فخر المدارس، رشته زبان و ادبیات فارسی را در تربیه معلم دولتی هرات نیز خوانده و اکنون محصل سال سوم دانش‌کده شرعیات در دانشگاه جامی، یکی از دانشگاه‌های خصوصی هرات است. این معلم ازدواج کرده است و دارای 4 فرزند است. او به تمام معنا یک مولوی است و درس دین را نیز دنبال می‌کند. اعتراض کنندگان، در کنار این ادعا کردند که در این مکتب، مواد مخدر به فروش می‌رسد و فلم‌های پورن (سکس) نیز در صنف ها پخش و نشر می‌شود.

رابطه جنسی در بدل کامیابی
اعتراض کنندگان روز چهارشنبه می‌گویند که این معلم قرآن، از شاگردانش در بدل کامیابی در امتحانات، درخواست رابط جنسی کرده و در مواردی به آزار و اذیت جنسی آنان نیز پرداخته است. سید سجاد شاگرد صنف ششم لیسه سید قناد و از شاگردان نعیم عظیمی به هشدار گفت: “عظیمی معلم قرآن ما است و بچای مقبول صنف ما را سرش بچه بازی می‌کنه. آزار و اذیت شان می کنه و بدن شان را لمس می کنه.”
او افزود: ” مه به چشم خود دیدم که عظیمی قسمت های از بدن دو همصنفی های مه ره بارها در داخل صنف و ساعات درسی دست می زد و لمس می‌کرد. اونا ره می بوسید و برشان می گفت که شما را کامیاب می‌کنم”.
حمیده موسوی، مادر یکی از شاگردان این مکتب است که در این تظاهرات شرکت کرده بود. او هم به هشدار گفت که: “نعیم عظیمی استاد قرآن این لیسه، پیش از امتحان چهارونیم ماهه امسال، بچه ام را سیلی زده بود و روی سینه اش را نیز زخم کرده بود. بچه ام تا حالی از رفتن به مکتب می ترسد.” او این عمل‌کرد عظیمی را آزار جنسی به فرزندش عنوان کرد.

آگاهی مدیر مکتب و بی توجهی او
خانم موسوی می‌گوید، که این موضوع را با مدیر این مکتب در میان گذاشته است، اما مدیر مکتب تا کنون در این باره سکوت کرده است. تظاهرات کنندگان مدیر مکتب و یک تن دیگر از معلمین را متهم به هم‌دستی وحمایت از این استاد دینی کردند. آنان حتا مسوولان معارف ولایت هرات را نیز متهم به هم‌دستی با این افراد نمودند.
هم‌زمان سرمعلم لیسه پسرانه سید قناد نیز، ادعای پدر و مادران شاگردان را در این خصوص تائید می‌کند. جواد مهدوی سرمعلم این لیسه به هشدار می‌گوید: “این معلم قصد تجاوز جنسی به بسیاری از شاگردان این مکتب را داشته است، تا جایی که حد اقل 20 تن از شاگردان حاضر شده‌اند که این مساله را با اداره مکتب شریک سازند.”
آقای مهدوی افزود که عظیمی در مواردی حتی به لمس شاگردان و یا آزار و اذیت آنان پرداخته است، ولی این که واقعن کدام موردی تجاوز هم صورت گرفته هنوز آنها نمی دانند. هر چند این احتمال نیز بعید نیست که او به چندین شاگردش تجاوز نیز کرده باشد.
سرمعلم لیسه پسرانه سید قناد همچنین تایید کرد که مدیر مکتب از فساد اخلاقی نعیم عظیمی معلم قرآن و علوم دینی در داخل مکتب آگاهی داشته است، اما به گفته او، برای جلوگیری از این کار، هیچ اقدامی انجام نداده است.
سر معلم این لیسه می‌گوید که این رفتارهای آزار جنسی نعیم عظیمی به گذشته‌های دور بر می‌گردد، اما این کار او از بیست روز قبل افشا شده است. آقای مهدوی به هشدار گفت: ” هرچند سابقه عمل‌کرد این معلم به سال‌های پیش می‌رسد، اما به دلیل تهدیدی که شاگردان را می‌کرده است، اداره مکتب از این کار او بی خبر بودند. تا این‌که 20 روز قبل “نعیم عظیمی” از یک شاگردی که تازه به این مکتب آمده بود، تقاضای مقاربت جنسی کرده و او شاگرد هم این مساله را با سایر معلمین و اداره مکتب در جریان گذاشت و پس از این ما فهمیدیم.”
آقای مهدوی گفت که اداره مکتب، فساد اخلاقی این معلم را بیست روز پیش با ریاست معارف هرات شریک می‌سازد، اما ریاست معارف هرات، یک هیات را بعد از 19 روز، برای بررسی قضیه فرستاده است. ظاهرن این هیات نه تنها که حرف شاگردان قربانی این آزار جنسی را نشنیده و قضیه را بررسی نکرده است، بلکه دیگر معلمان را هم تهدید کرد که این موضوع نباید پی‌گیری یا افشا گردد.

پاسخ معلم متهم و ریاست معارف هرات
با این همه اما نعیم عظیمی، معلم علوم دینی و ادبیات این لیسه که به آزار جنسی شاگردان متهم است، در مصاحبه‌ای این ادعا را رد کرد. او این اتهامات را که از سوی خانواده شاگردان صورت گرفته است، یک کمپاینی می‌خواند که برای بدنام سازی او راه اندازی شده است. او مسایل مذهبی و تباری را از دلایل این ادعایش می‌خواند.
هم‌زمان، عبدالرزاق احمدی رییس معارف ولایت هرات روز چهارشنبه در جمع اعتراض کنندگان حضور یافت و به آنان وعده داد که موضوع را بررسی خواهند کرد. به گفته رییس معارف هرات، در صورت ثابت شدن فساد اخلاقی یا مالی و اداری در این مکتب، ریاست معارف هرات، افراد مفسد را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهد کرد.

نقیبه بارکزی

  پربازدید ترین