• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نامه حکمتیار به آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی(سند)

چندی پیش گلبدین حکمتیار در مصاحبه‌ای با بخش فارسی «بی.بی.سی» گفت که او در زمان اقامت خود در ایران، زندانی سیاسی بوده اما نامه‌ای که وی در آن زمان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوشته است، خلاف ادعای او را ثابت می‌کند.

حزب اسلامی افغانستان
تاریخ 16/ 11/ 1378
شماره 174 – 78

برادر بزرگوار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی
السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
ضمن عرض سلام و تحیات و آرزوی موفقیت مزید در امر خدمت به اسلام و مسلمین، خواستم یکی از مسایل حادی را که همه جوامع اسلامی مخصوصاً جامعه ایران با آن مواجه است با شما در میان بگذارم.
محترما! نسل جوان که سرمایه‌های امروز و فردای جامعه اند و بالندگی و ارتقای جامعه مرهون سلامت فکری همین قشر است، اگر به ارشاد آنان توجه کامل مبذول گردد، خطر انحراف و سقوط جامعه سد می‌شود و اگر در تربیه و تذکیه جوانان کوچکترین اهمالی صورت بگیرد و مخصوصاً اگر میان رهبری جامعه و نسل جوان فاصله‌ای ایجاد گردد و نتوانند همدیگر را درک کنند، بدون شک جوانه‌های انحراف از همین نقطه می‌رویند و دشمنان برای نابودی انقلاب از همین ثلمه وارد صحنه می‌شوند. غرب با تبلیغات وسیع و برنامه ریزی شده‌اش، جوانان ایران را مورد تهاجم وسیع فرهنگی قرار داده و در صدد است تا غایله‌ای درست کند و جوانان را از اسلام و انقلاب منحرف کرده و علیه نظام اسلامی بشورانند. وضعیت را چنان می‌بینیم که لازم است تا توجه جدی به این قضیه صورت گیرد.
مستشعرید که نهضت اسلامی افغانستان از متن جوانان برخاست و در میان همین قشر نضج یافت و به همت نسل جوان و سهمگیری فعال آن‌ها به اوج رسید و با به دوش کشیدن کوله‌بار عظیم جهاد و مبارزه به دفع اشغال خارجی و طرد استبداد داخلی توفیق یافت. ما به خواست‌ها، سلیقه‌ها، زبان و نظرات این قشر آشنایی داریم و تجربه کافی در زمینه دعوت آنان به اسلام و پاسخ به سوالات شان کسب کرده ایم و ان‌شاءالله می‌توانیم در جهت ارشاد و تنویر آن‌ها مصدر خدمت شویم.
اگر جنابعالی موافق باشد، بنده حاضرم هفته دو مرتبه در یکی از شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران که بیشتر مورد توجه جوانان باشد، به یاری خدا برنامه درس‌های قرآن را آغاز کنم. در این کار هیچ انگیزه‌ای جز خدمت به اسلام و توجیه و تنویر سالم جوانان مسلمان ندارم.
سعی ما بر آن خواهد بود که به پرسش‌های جوانان در مورد اسلام پاسخ مقنع به زبان خود آنان داده شود و شکوک و شبهات شان مرفوع گردد. در جریان این درس‌ها مسایل اختلافی مطرح نخواهد شد. تفصیلات را به کسیکه از جانب شما توظیف شود در میان خواهیم گذاشت. ایدکم الله.

با احترام
امضا (حکمتیار)

گفتنی است که بعد از رسیدن این نامه به دست رهبر ایران، وی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی دستور داد تا درس‌های قرآن حکمتیار هفته‌ای دو بار از طریق رسانه‌های برون‌مرزی ایران، پخش شود؛ کاری که یک زندانی سیاسی هرگز اجازه آن را ندارد.

  پربازدید ترین