• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تردد اتباع خارجی برای پیاده روی اربعین تنها از مرز شلمچه ممکن است

تردد اتباع خارجی برای پیاده روی اربعین تنها از مرز شلمچه ممکن است

رئیس پلیس مهاجرت ناجا با اشاره به وضعیت عادی مرز مهران با شروع رسمی تردد زائران اربعین، تأکید کرد: بر اساس توافقات انجام‌شده با دولت عراق تردد اتباع خارجی تنها از مرز شلمچه ممکن است.
«محمد بابایی» رئیس پلیس مهاجرت ناجای ایران در جمع خبرنگاران در مرز مهران اظهار کرد: از امروز تردد رسمی زائران اربعین حسینی(ع) از مرز مهران آغاز شد.
وی با بیان اینکه پلیس مهاجرت ناجا کنترل تردد مرزی، اسناد مسافرتی زائران و هدایت خطوط مرزی را انجام می دهد، افزود: این فعالیت هم تهران هم در مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چزابه و خسروی انجام می شود.
رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجای ایران با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت عادی و شرایط برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز مهران آماده است، گفت: مشکلاتی در سال های گذشته مشاهده شده بود که برای امسال برطرف شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه از روز یکشنبه  تردد رسمی برای پیاده روی اربعین به عراق از مرز مهران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: براساس توافقات انجام شده با طرف عراقی مرزهای خاصی برای تردد اتباع ایرانی و خارجی مشخص شده است.
بابایی با تأکید براینکه اتباع خارجی اعم از ساکن ایران و یا اتباعی که ایران را برای تردد به سمت عراق انتخاب کرده اند باید از مرز شلمچه گذر کنند، افزود: براساس توافقات انجام شده با دولت عراق از تردد اتباع خارجی از سایر مرزها جلوگیری به عمل می آید.
مهر به نقل از بابایی نوشت: در حال حاضر وضعیت مرز مهران عادی بوده و هیچ مشکلی از نظر پاسپورت، ویزا و پرداخت عوارض خروج مشاهده نشده است.

  پربازدید ترین