• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آلمان خواستار بازگرداندن یک پناهجوی اخراج شده افغانسنانی به این کشور شد

آلمان خواستار بازگرداندن یک پناهجوی اخراج شده افغانسنانی به این کشور شد

یک پناهجوی افغانستانی که اخراج شده است، براساس تصمیم محکمه اداری شهر زیگمارینگن، باید دوباره به آلمان برگردانیده شود. براساس فیصله محکمه او نباید از آلمان اخراج می گردید.
براساس گزارشهای رسانه های آلمان مکتوب مبنی بر دوباره برگردانیدن جوان پناهجوی افغانستانی، از افغانستان به اداره امور مهاجران آلمان ارسال گردیده و به مقامهای این اداره نیزآنرا تسلیم داده شده اند. سخنگوی سارنوالی شهر زیگمارینگن ایالت بادن ورتنبرگ آلمان نیز دیروز چهارشنبه  25ماه اکتوبر 2017، این مطلب را در برابر آژانس رسانه های آلمان تأیید کرده است. قبل از این همچنان روزنامه " شویبیشه تاگـِس بلات" در این مورد گزارش کرده بود.
این پناهجو از مسیر بلغاریا به توبینگن آمده بود و به تاریخ هشتم ماه جون تقاضای پناهندگی خودرا ارائه کرده بود. از دید اداره امور مهاجران آلمان، بلغاریا که همچنان عضویت اتحادیه اروپا را دارد، باید مسئولیت پناهندگی این جوان را به دوش می گرفت، نه آلمان. بنابراین جوان 23 ساله مذکور ماه سپتامبر سال روان به بلغاریا اخراج گردیده بود.
اکنون سخنگوی محکمه گفته است که این تصمیم اداره امور مهاجرت تصمیم درست نبوده است و باید دوباره تصحیح گردد. به گفته او براساس شکایتنامه ای  پناهجوی مذکور که به محکمه زیگمارینگن ارائه شده است، اخراج او باید به تعویق میافتاد.
اما قبل از اینکه مقامهای آلمان مؤفق به برگردانیدن این جوان در ماه اکتوبر از بلغاریا به آلمان گردند، مقامهای بلغاریایی اورا به افغانستان پرواز داده اند.
اکنون به گفته مقامهای محکمه در آلمان " روشن نیست که او با رضاییت خودش به افغانستان رفته است یا خیر"
سخنگوی محکمه با صراحت در مورد گفته است: "اکنون اصل مهم اینست که اداره امور مهاجرت اورا دوباره به آلمان برمی گرداند."

  پربازدید ترین