• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر امورخارجه پاکستان: هرگز تسلیم خواسته های آمریکا نمی شویم

وزیر امورخارجه پاکستان: هرگز تسلیم خواسته های آمریکا نمی شویم

وزیر امورخارجه پاکستان در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود در افغانستان گفت: هرگز برابر تهدیدهای ترامپ و ایالات متحده آمریکا تسلیم نمی شویم.
در پی واکنش 'رضا ربانی' رئیس مجلس سنای پاکستان به اظهارات «رکس تیلرسون» که از اسلام آباد خواسته بود اقدام بیشتری در مبارزه با تروریسم انجام دهد' خواجه محمد آصف' وزیر امورخارجه پاکستان برای ارائه توضیحات درباره موضع دولت در قبال اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا، به مجلس سنا احضار شد.
خواجه محمد آصف در جلسه علنی نمایندگان مجلس سنای پاکستان اعلام کرد: پاکستان هرگز تسلیم خواسته های آمریکا نشده و وارد هیچ جنگ نیابتی نخواهد شد.
خواجه آصف در عین حال گفت که ما در بحث افغانستان آماده کمک به آمریکایی ها هستیم اما آنان باید بدانند که فقط روش های سیاسی جوابگوی مسئله افغانستان خواهد بود.
وزیر امورخارجه پاکستان تاکید کرد: آمریکا باید شکست خود را در افغانستان بپذیرد البته ما نیز نسبت به منافع از مواضع خود کوتاه نیامده و هیچ مصالحه ای نخواهیم کرد.
وی با انتقاد از رویکرد پرویز مشرف حاکم نظامی پیشین پاکستان در برابر آمریکا پس از تحولات ماجرای یازده سپتامبر، گفت: پاکستان در برابر تهدیدهای ترامپ تسلیم نمی شود.
خواجه آصف گفت: آمریکا فهرستی شامل 70 نفر از افراد تحت تعقیب به پاکستان ارائه کرده و ما نیز متعاقبا لیست یکصد نفره تحت تعقیب را به آمریکایی ها و دولت افغانستان داده ایم البته در فهرست ارائه شده از سوی آمریکا نام هیچ شخص پاکستانی از جمله حافظ سعید (رئیس گروه جماعت الدعوه) وجود ندارد.
وی تاکید کرد: پاکستان نیازی به کمک های آمریکا ندارد اما می خواهیم روابط ما با آمریکایی ها براساس احترام و اعتماد متقابل باشد.
به گزارش ایرنا 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه هفته جاری در حالی پس از سفر از پیش اعلام نشده خود به افغانستان وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد که مقامات ارشد این کشور استقبال سردی از او به عمل آوردند.
پس از ورود تیلرسون به فرودگاه نظامی شهر راولپندی پاکستان، تنها یک هیات سطح متوسط از سوی وزارت امور خارجه این کشور از او استقبال کرد.
البته در دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با رهبران پاکستانی ' شاهد خاقان عباسی'نخست وزیر، 'خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه'، 'خرم دستگیر خان' وزیر دفاع، ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش و' سپهبد نوید مختار' رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان (ISI) حضور داشتند.
بر اساس نگاه کارشناسان و تحلیلگران سیاسی، در دیپلماسی پاکستان معمول نیست که تیلرسون در یک زمان با سه مقام سیاسی این کشور دیدار کند که این مهم نشان بی علاقه مندی به برگزاری این دیدار تعبیر شد.

  پربازدید ترین