• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور با قهرمان لیگ برتر افغانستان دیدار کرد

 رییس جمهور با قهرمان لیگ برتر افغانستان دیدار کرد

رییس‌جمهور اشرف غنی صبح امروز (شنبه 06 عقرب) با ورزشکاران تیم‌های فوتبال شاهین آسمائی و د میوند اتلان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.
در خبرنامه‌یی که از سوی ارگ ریاست جمهور به نشر رسیده است گفته شده است که دراین دیدار آقای غنی هر دو تیم را مورد تشویق قرار داد و قهرمانی تیم شاهین آسمایی را در لیگ برتر افغانستان تبریک گفت.
در این دیدار نخست محمدیوسف کارگر، معاون فنی فوتبال افغانستان به نمایندگی از فدراسیون فوتبال کشور، از توجه و حمایت رییس‌جمهور غنی برای به ورزش به ویژه رشد فوتبال، سپاس گذاری کرد.
وی گفت:" ورزشکاران فوتبال کشور با درخشش در مسابقات ملی و بین المللی، توانستند دستاوردهای بزرگی را رقم بزنند و چهرۀ جدید افغانستان را به جهانیان معرفی نمایند که این‌همه از برکت حمایت و مدیریت مدبرانه رئیس جمهور بوده است."
آقای کارگر در ادامه افزود که در چند دهۀ اخیر، برای اولین‌بار است که مسابقات فوتبال کشور با معیارهای بین‌المللی از طرف شب در افغانستان برگزار می‌شود و از این ‌پس ورزشکاران نیاز ندارند استدیوم‌های کشورهای دیگر را جهت تمرین، به کرایه بگیرند.
فیض محمد فیضی، مربی تیم شاهین آسمایی و سیدمحمد هاشمی، مربی تیم دمیوند اتلان، به گونۀ جداگانه صحبت کردند و از حمایت و تشویق رییس‌جمهور کشور از ورزشکاران فوتبال قدردانی نمودند.
آنها گفتند که ورزشکاران در کنار اینکه دستاوردهای بزرگی را به افغانستان به ارمغان می‌آورند، مشکلاتی نیز فراراه‌ شان قرار دارد و خواهان رسیدگی به وضع اقتصادی ورزشکاران شدند.
رییس‌جمهورمحمداشرف غنی، پس از تبریکی به تیم‌های دورۀ نهایی مسابقات لیگ برتر افغانستان، از برگزارکننده‌گان لیگ برتر، فدراسیون فوتبال و ورزشکاران بخاطر این‌ دستاورد بزرگ، سپاس گذاری کرد.
آقای غنی گفت:" شما نمونۀ مثبت نسل نو و نسل‌های آیندۀ کشور هستید و مسابقات نهایی روز گذشته، ارادۀ ملتی است که هیچ وقت  به تهدید تسلیم نمی‌شود. وی افزود که تحرک و ورزش شما، زمینه را برای سهم گیری جوانان دیگر نیز به ورزش فراهم می سازد."
آقای غنی اضافه کرد که ورزش کشور نیاز به برنامۀ ملی دارد و در شش‌ ماه آینده، بالای پلان پنج‌ساله ورزش باید به نتیجه برسیم.
آقای غنی بخاطر اشتراک تیم شاهین آسمایی به نمایندگی از افغانستان در مسابقات آسیایی، اظهار خرسندی نموده گفت که حکومت آمادۀ است همانند مسابقات آسیایی ترکمنستان، تدابیر و تسهیلات لازم اشتراک ورزشکاران فوتبال را در مسابقات آسیایی، روی دست گیرند.
رییس‌جمهور تأکید ورزید، باید ورزشکاران تیم ملی که به نمایندگی از افغانستان در مسابقات ملی و بین‌المللی اشتراک می‌ورزند، یونیفورم مخصوص داشته باشند.
وی همچنان به ورزشکاران اطمینان داد که تا در سه سال آینده، 100 بورسیه به ورزشکاران فوتبال کشور فراهم خواهد نمود.
وی در مورد انتخابات فدراسیون فتبال کشور گفت که انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان باید بدون دخالت افراد و گروه‌ها و به شکل شفاف آن براساس مقررات بین‌المللی فیفا برگزار شود.
وی گفت که باید زمینۀ دوبارۀ فعالیت‌های ورزشی در مکاتب کشور و پوهنتون‌ها مهیا گردد.
رئیس‌جمهور غنی اضافه کرد که در تمام ولسوالی‌های کشور مجتمع‌های ورزشی ایجاد خواهد شد و در هر ولسوالی باید افراد تخنیکی بخاطر رشد ورزش، حضور داشته باشند.
این  درحالی است که در فرجامین دیدار ششمین دور رقابت‏ های لیگ برتر فوتبال افغانستان که جمعه شب برگزار شد، تیم شاهین آسمایی با برتری چهار بر سه در برابر تیم دمیوند اتلان، قهرمان این بازی ها شد.
این در حالی است که شاهین آسمایی در دیدار نهایی فصل پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور، تیم دمیوند اتلان را با نتیجۀ دو بر یک شکست داده بود.

  پربازدید ترین