• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادامه رسوایی جنسی؛ احتمال ارتباط جنسی سرطبیب قوای هوایی کشور از یک دختر

ادامه رسوایی جنسی؛ احتمال ارتباط جنسی سرطبیب قوای هوایی کشور از یک دختر

خبری که در شبکه های اجتماعی حالا دست بدست میشود نشان میدهد که یکی از افسران نظامی کشور با استفاده از صلاحیت های وضوح خویش بالای یک زن تجاوز میکند.
به دنبال افشای یک فایل تصویری از برقراری روابط جنسی «دگروال غلام رسول مایل»، سرطبیب قوای هوایی افغانستان با دختری که گویا می خواهد به عنوان کارمند سرطبابت استخدام شود، وزارت دفاع می گوید که تحقیقات خود را درباره صحت این موضوع آغاز کرده اند و دگروال مایل فعلاً تحت تحقیق و بررسی است.
افشای فایل تصویری این رابطه جنسی، واکنش های زیادی را در بین فعالین جامعه مدنی، کمیسیون مستقل حقوق بشر، عالمان دینی و همچنین در صفحات اجتماعی در پی داشته است. در صورت اثبات این مسأله، این اولین مورد از افشای فساد اخلاقی در میان رهبری نیروهای امنیتی نیست. پیش از این از اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) گزارشی منتشر شده بود که بیوه‌های سربازان پلیس که در جریان جنگ کشته شده‌اند، برای دریافت حقوق بازنشستگی شوهران خود از سوی مقام‌های وزارت داخله مورد سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند.
صفحه اجتماعی مرکز مطالعات استراتژیک در فیس بوک جزییاتی از تجاوز دگروال مایل را منتشر کرده و نوشته است: "دگروال، از دختر خواسته است که در قبال استخدام، تسلیم خواسته او شود، دختر نیز از روی مجبوری، چون نیاز به کار داشته، پیشنهاد او را پذیرفته است. دختر چون به دگروال اعتماد نداشته است، لذا نفر سوم را وظیفه می‌دهد که از عمل آن‌ها فیلم بگیرد تا دگروال بعد از رسیدن به خواسته‌اش، زیر قول خود نزند و از استخدام دختر امتناع نکند. این در حالی است که دگروال بعد از انجام عمل، دختر را استخدام نمی‌کند، زیرا او می‌خواسته به بهانه استخدام دفتردار، دختران بیشتری به دام بیاندازد و با آن‌ها همین عمل را انجام دهد، احتمالا قبل از این دختر، دختران دیگر را نیز فریب داده و با آن‌ها نیز همین کار را کرده است".
این صفحه ادامه داده است: "دختر دگروال را تحت فشار قرار می‌دهد که اگر او را استخدام و به قولش عمل نکند، فیلم را منتشر خواهد کرد، دگروال زیر بار نمی‌رود و فکر می‌کند که دختر به خاطر حفظ آبروی خود، فیلم را منتشر نمی‌کند، اما دختر بخشی از فیلم را که صورت خودش پیدا نیست و فقط دگروال کاملا معلوم می‌شود را آن هم بدون صدا منتشر می‌کند".
خانم حمیرا ثاقب فعال حقوق زن و رییس خبرگزاری صدای زن افغان می گوید: "حکومت در مشارکت سیاسی زنان با چالش روبرو است و این نشان می دهد که حکومت فقط در حوزه زنان به شعارها بسنده کرده و نخواسته به معنای واقعی، برای زنان افغانستان کار کنند".
وی بیان داشت: اگر ثابت شود که واقعاً دگروال غلام رسول مایل، سرطبیب قوای هوایی افغانستان با همین دختر که می خواسته استخدام شود، درخواست ارتباط جنسی داده، باید برخورد جدی مطابق قانون منع خشونت و قانون جزا صورت بگیرد.
این فعال حقوق زن در اخیر بیان داشت: "کار زنان مخصوصا در حوزه امنیت و بحث های فساد اخلاقی یا غیراخلاقی سرپوشیده باقی می ماند، زمانی که حضور زنان در بخش های امنیتی مثل پلیس را می بینیم، می فهمیم که فساد اخلاقی در زیر پوست شهر چقدر بیداد می کند و دگروال غلام رسول از مقام خود سوء استفاده کرده است".
این جنرال نظامی کشور که از دیروز بدینسو عکس‌هایش در صفحات اجتماعی در پیوند با خبر سوء استفاده جنسی از یک دختر نشر شده، طی یک تماس ویدیویی این اتهامات را رد نموده است.
با این حال تورن جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته است: وزارت دفاع افغانستان تحقیقات خود را درباره این موضوع آغاز کرده است. ریاست کشف وزارت دفاع وظیفه گرفته تا این موضوع را معلوم کند که آیا راست است یا دروغ؟

  پربازدید ترین