• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا 9 چرخبالش را از پاکستان پس گرفت

امریکا 9 چرخبالش را از پاکستان پس گرفت

مقام های خارجی میگویند، ایالات متحده امریکا 9 چرخبالی را که در سال 2002 بخاطر نظارت در مسیر خط دیورند به ارتش پاکستان سپرده بود، واپس گرفت.
آگاهان امور نظامی میگویند، واپس گیری 9 چرخبال از ارتش پاکستان بیانگر متعهد بودن امریکا به اعلام استراتیژی خویش در قبال افغانستان و جنوب آسیا است.
اسدالله ندیم، آگاه امور نظامی گفت: “این چرخبال ها تجسسی است که نوعیت ‌اش معلوم نیست، قرار دادش چندی پیش تکمیل شد. جانب امریکا حاضر نشد که قرارداد را تمدید کند. و این بیانگر قاطعیت موضوع امریکا در برابر پاکستان است.”
بعضی از آگاهان امور نظامی در کشور از امریکا میخواهند تا برای نابودی هراس افگنان، گام های بیش تر و جدی تری را علیه پاکستان بردارد.
اتمر، یکی دیگر از آگاهان اضافه کرد: “اگر تمام حرف همین باشد که 9 چرخبال را از پاکستان میگیرند، یقینن که این هیچ تاثیری بالای ارتش پاکستان و سیاست پاکستان ندارد. اما میتواند یک سرآغازی یک سلسله تاثیرات روی پاکستان باشد.”
این در حالیست که پس از روی‌ کار آمدن حکومت دونالد ترامپ، رابطۀ امریکا و پاکستان هر روز بیش از پیش تیره‌ تر شده و اخیرا، این روابط بیش از هر زمانی میان دو طرف متشنج است.

  پربازدید ترین