• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشکلات در اعاشه پولیس، ناشى از عقد قرارداد 28 ولایت با یک شرکت است

یک مقام وزارت داخله مى گوید مشکلات در اعاشه نیروهاى پولیس، ناشى از قرارداد اعاشه پولیس 28 ولایت است که به گونۀ غیرمسوولانه با یک شرکت خصوصى امضا شده است.
مشرانو جرگه، امروز دگر جنرال محمد شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع ملی و ستر پاسوال مراد علی مراد معین امنیتی وزارت امور داخله را، در پیوند به وضعیت امنیتی و نرسیدن به موقع اعاشه به پولیس به این جرگه فرا خوانده بود.
محمد هاشم الکوزی رییس کمیسیون امور امنیتی و دفاعی جرگه گفت که در حال حاضر، 22 ولایت زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد که از این میان، در هفت ولایت عملا جنگ جریان دارد.
همچنان به گفتۀ او با آنکه فصل سرماى زمستان نزدیک شده، در برخى ولایات سردسیر تا حال مواد محروقاتی به پولیس ملی نرسیده و همچنان در برخى هم به پولیس اعاشه نمی رسد و یا هم چند روز بعد با کیفیت پایین داده می شود.
معین امنیتی وزارت امور داخله، مشکلات در بخش لوژستیکی پولیس را تایید کرد و گفت که دلیل اصلی دیر رسیدن اعاشه پولیس ملی، عقد قراردادی است که در این بخش برای امسال صورت گرفته است.
وی گفت: "قرارداد اعاشه پولیس ملی برای سال 1396 غیر مسوولانه بوده است، قرارداد اعاشه 28 ولایت با یک شرکت انجام شده است؛ این کار یک جرم است، حکومت نمی تواند به 28 ولایت رسیده گی کند، یک شرکت و شخص خو به هیچ وجه این کار را کرده نمی تواند.»
مراد در مورد این قرارداد جزییات ارایه نکرد؛ اما گفت که شرکت یادشده، خلاف قرارداد و اصول تدارکاتی عمل کرده است.
اما وی خاطر نشان ساخت که این مشکل حل می شود و عملا روند توزیع مواد محروقات برای پولیس آغاز شده است.
وی در نشست امروز گفت که از جمله 375 ولسوالی در 364 ولسوالی، پولیس ملی حضور دارد و برعلاوۀ اینکه در بخش تنفیذ قانون و نظم عامه فعالیت دارند، مصروف جنگ با مخالفین مسلح دولت نیز می باشند.
معین امنیتی همچنان گفت که پولیس ملی، از نگاه تجهیزات با مشکل مواجه است و رهبری پولیس ملی تلاش دارد تا 135هزار تن از منسوبین پولیس ملى که با کلاشنکوف مجهز هستند، به سلاح های پیشرفته تجهیز شوند .
او افزود که برای سه ماه آینده، پلان هایی روی دست گرفته شده تا نقاطى که در تصرف مخالفین مسلح دولت قرار دارد خارج شود.
وی در مورد این پلان ها جزییات ارایه نکرد؛ اما گفت که مخالفین مسلح دولت، در هفت ماه گذشته با تلاش هاى زیادى که داشت، هیچ دستاورد نداشتنند.
دگر جنرال محمد شریف یفتلی لوی درستیز وزارت دفاع ملى گفت که در حال حاضر، در 87 ولسوالی جنگ عملا جریان دارد و مخالفین مسلح دولت تلاش دارند تا بیشتر از انفجار و انتحار در مقابل نیروهای امنیتی افغان استفاده نمایند.
به گفتۀ موصوف، در سال آینده بیش از 1500 تانک دیگر نوع هاموی، در اختیار اردوى ملى قرار خواهد گرفت.
وی همچنان گفت که قوای هوایی افغانستان و شش قول اردوی زمینی، در حال انکشاف مى باشند و تا چهار سال آینده، ظرفیت نیروهای اردوى ملی بیشتر بالا خواهد رفت.
یفتلی افزود که پلان منظم برای زمستان ترتیب شده و با تطبیق آن ساحاتى که در تصرف مخالفین مسلح دولت قرار دارد، به دست دولت خواهد آمد.

  پربازدید ترین