• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

به هیچ‎کس اجازۀ مداخله در دستگاه‏‎های قضایی را نمی‏‎دهم

به هیچ‎کس اجازۀ مداخله در دستگاه‏‎های قضایی را نمی‏‎دهم

غنی عصرامروز در مراسم اختتامیۀ "پنجمین کنفرانس سراسری څارنوالان افغانستان" که در قصر سلام خانۀ ارگ ریاست جمهوری برگزار شد، از رهبری نهادهای عدلی و قضایی کشور تشکر نموده گفت که در مدت کم، توانسته اند فضای اعتماد بنیادی را تأمین نمایند.
وى خطاب به څارنوالان گفت: "شما ممثلین عدالت هستید."
رئیس جمهور گفت که فساد آسان است و عدالت دشوار؛ امیدوارم با تلاش آنان، عدالت آسان شود و فساد دشوار.
وى افزود: "من در امور کاری نهادهای عدلی و قضایی مداخله نمیکنم و به هیچکس اجازه مداخله را نمیدهم، فعالیت های غیرمسوولانۀ افراد مسلح غیر مسوول، پذیرفتنی نیست، تهدید را با تهدید پاسخ خواهیم گفت."
او خاطرنشان کرد، این دیدگاه که هرکس سلاح بیشتر داشت، قوت بیشتر دارد، باید از بین برود و قانون بالای همه اتباع کشور به گونۀ مساویانه تطبیق گردد.
غنی تصریح کرد که هنوز مشکلات در مسیر تأمین سراسری عدالت وجود دارد و تا رسیدن به این مرحله، فرصت های بیشتر نیاز است.
وی تأکید کرد که هدف اساسی ما این است تا مساوات و عدالت سراسری را در افغانستان تأمین نماییم.
 رییس جمهورغنی علاوه کرد، تأمین عدالت به همان پیمانه حایز اهمیت است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قربانی میدهند؛ زیرا آنها با خون شان و شما به وسیلۀ قلم تان عدالت را تأمین می نمایید.
آقای غنی در بخش دیگر از سخنانش، از وضعیت جنگ در افغانستان گفت و تأکید کرد که سال آینده، وضعیت دفاعی نیروهای امنیتی به حالت تهاجمی تغییر خواهد کرد.
وی در این باره گفت: «ما در یک جنگ تحمیل شدۀ دفاعی استیم و باید دفاع کنیم. ما سال آینده حالت تهاجی خواهیم داشت و نیروهای امنیتی ما آماده گی این کار را دارند.»
از سویی هم، آقای غنی به تفنگ داران غیر مسؤول هشدار داد که آنان را در «قفس» خواهد انداخت.
دراین مراسم، څارنپوه محمد فرید حمیدی لوی څارنوال کشور در مورد اهمیت برگزاری "پنجمین کنفرانس سراسری څارنوالان افغانستان" صحبت کرد و از رئیس جمهور کشور بخاطر حمایت از اجراآت نهادهای عدلی و قضایی، قدردانی نمود.

  پربازدید ترین