• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

1850 مرکز رای دهی در 9 ولایت کشور بررسی و تایید شد

1850 مرکز رای دهی در 9 ولایت کشور بررسی و تایید شد

 کمیسیون مستقل انتخابات در جلسه علنی اش، 1850 مرکز رای دهی را در 9 ولایات کشور مورد  تصویب قرار داد.
در جلسه یی که امروز (دوشنبه) به هدف تصویب مراکز رای دهی 11 ولایت کشور در کابل برگزار شده بود، شماری از اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، فعالان مدنی و نمایندگان نهادهای ناظر در انتخابات حضور داشتند.
وسیمه بادغیسی معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات، به خبرنگاران گفت که اخیراً مراکز رای دهی 11 ولایت از جمله بدخشان، غور، ارزگان، زابل، قندهار، هلمند، فاریاب، میدان وردک، پروان، بغلان و کنر، مورد  ارزیابی مجدد قرار گرفته است.
وی افزود: "در این جلسه 1850 مرکز رای دهی مربوط به 9 ولایت بشمول لغمان و پروان که از جلسه قبلی باقی مانده بود، تصویب گردیده؛ ولی ولایت های قندهار و میدان وردک، در جلسه بعدی موکول گردید."
از سویی هم عبدالبدیع صیاد سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، از عدم بررسی مراکز رای دهی در 32 ولسوالی کشور به دلیل ناامنی ها خبر داده گفت که اگر وضعیت امنیتی در این  ولسوالی ها بهبود نیابد، انتخابات در آن مراکز، برگزار نخواهد شد.
این در حالی است که به تاریخ 16 عقرب سال روان، کمیسیون مستقل انتخابات در نخستین جلسه علنی اش، صدها مرکز رای دهی ولایات را بررسی و بخشی از آنها را تایید کرد.
کمیسیون انتخابات، 16 سرطان 1397 را به عنوان روز برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهاى ولسوالی ها تعیین کرده است.
هر چند نگرانی هایی در زمینه امنیت مراکز رای دهی، بودجه و شفافیت انتخابات و زمان برگزاری آن، از سوی نهادهای ناظر و برخی احزاب و جریان های سیاسی مطرح شده؛ اما حکومت تاکید کرده است که برای این کار، آمادگی گرفته است و انتخابات در زمان معین آن برگزار خواهد شد.
از سویی هم، روز گذشته بنیاد انتخابات شفاف افغانستان، با ابراز نگرانی از نبود آمادگى ها براى انتخابات ادعا دارد که افراد نزدیک به رییس جمهور و رییس اجرایى حکومت، تلاش دارند که انتخابات برگزار نشود.

  پربازدید ترین