• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پنجشیر و نورستان، توسعه یا توطئه(عکس)

ولایت پنجشیر بعنوان یگانه دژ تسخیر ناپذیر کشور در برابر تجاوزات خارجى و توطیه هاى داخلى همواره در معرض دسیسه هاى سیستماتیک قرار داشته و دارد.
نشست سه جانبه والیان نورستان و پنجشیر با معین وزارت فواید عامه در زمینه وصل نمودن ولایت نورستان با ولایت پنجشیر از طریق کوتل آریو پریان (پنجشیر) با ولسوالى مندول نورستان در حال حاضر نه تنها توجیه عمرانى ندارد بلکه مقدمه چینى براى نا امن سازى پنجشیر است.
ولایت پنجشیر بیشتر از آنکه نیازمند وصل شدن به منطقه محروم و صعب العبور نورستان باشد. لزوم گشودن راه هاى ارتباطى معیارى این دره به بدخشان، تخار و اندراب بیشتر احساس می شود. افزون بر آن جاده اصلى دره که با استاندارد مناسب اسفالت نشده، محتاج توسعه، نوسازى، اعمار مجدد و وصل شدن به دره هاى جانبى آن را دارد.
در حال حاضر ولایت پنجشیر از نبود برق معیارى، آب آشامیدنى صحى، مراکز کافى وقایوى و معالجوى، نهاد هاى مقتضى تعلیمى و تحصیلات عالى، کلینیک هاى حیوانى و مراکز زراعتى و زمینه هاى اشتغال زایى که از اولویت هاى زندگى روزمره ى ساکنان آن است، محروم مى باشد.
این تلاش ها که تحت عنوان برنامه هاى عمرانى و انکشافى صورت مى گیرد. در اصل پوشش فریبنده ای است بر دسایس توطیه گران لانه جاسوسى ارگ و شوراى امنیت ملى که همواره در تلاش زمینه سازى براى نفوذ تروریستان در ولایت پنجشیر اند. وصل شدن با نورستان چه دردى از مردم پنجشیر را درمان مى کند. جز اینکه مسیر طولانى کوچیان غاصب و تروریستان طالب را کوتاه و مساعد سازد.
چندى قبل نیز برنامه توزیع تذکره و متوطن ساختن کوچیان و افتتاح دفتر شوراى صلح را مطرح نموده بودند که با مخالفت جدى مردم و روشنفکران پنجشیر مواجه گردید و حالا از این طریق سعى دارند، اغراض شوم شانرا عملى سازند. هر چند والى پنجشیر یکى از کدر هاى مسلکى و با سابقه ى طولانى جهادى است اما از دو نقطه نظر نمی توان روى او مکث ننمود و مشکوک نبود.
اولا پیوند خانوادگى او با فاشیستان بدنام و بداخلاقى چون جنرال طاقت که شدیدا تحت تلقین وى قرار دارد. ثانیا رابطه مرموز وى با حنیف اتمر مى باشد که از چند سال بدینسو متصدى نا امن سازى شمال کشور است.
نباید به نام توسعه و بازسازى، فریب توطیه و دسیسه سازى را خورد.

  پربازدید ترین