• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حزب جنبش: جنرال دوستم تا پایان ماه جاری به کابل برمی گردد

حزب جنبش: جنرال دوستم تا پایان ماه جاری به کابل برمی گردد

سخنگوی جنبش ملی افغانستان میگوید، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری وضعیت صحی اش بهبود یافته و تا پایان ماه جاری به کابل بر میگردد و به کارش ادامه خواهد داد.
معاون اول رییس جمهور که روابط تیره و تاری با کاخ ریاست جمهوری دارد، 6 ماه پیش و پس از وارد شدن اتهامات بد رفتاری از سوی احمد ایشچی رقیب دیرینه سیاسی اش به ترکیه رفت.
سخنگوی جنرال دوستم، بشیر احمد ته ینج تاکید کرد که هیچ مانع برای امدن وی به کشور وجود نداشته و پس از بازگشت برای پایان انحصار قدرت در کاخ ریاست جمهوری مبارزه جدی خواهد کرد.
آقای ته ینج بیان داشت: “ما خوشبین هستیم که جنرال صاحب دوستم تا پایان ماه جاری به کابل بیاید و مبارزه خود را برای تقسیم عادلانه قدرت ادامه میدهیم.”
اقای دوستم پس از بازگشت به کابل موجودیت شورای نجات افغانستان را نیز اعلام میکند. شماری از حقوق دانان نیز تاکید میکنند که هیچ مشکلی برای بازگشت او به کشور وجود ندارد.
عبدالسبحان مصباح، معاون اتحادیه حقوق دانان اظهار داشت: “هنوز تنها یک اتهام بالای اقای دوستم وارد است و هیچ مانع نیست که سبب عدم امدن او به کابل شود.”
اما احمد ایشچی که اتهامات بد رفتاری جنسی و لت و کوب به جنرال دوستم وارد کرده، میگوید او باید به دادگاه کشانده شود.
احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان یاد آور شد: “خواست ما اینست که بصورت جدی باید پرونده بررسی شود، در غیر ان من به محکمه بین المللی مراجعه میکنم.”
چند روز پیش دادگاهی در کابل 7 نگهبان اقای دوستم را به حبس محکوم کرد، اما احمد ایشچی معتقد است تا زمانیکه معاون اول رییس جمهور محاکمه نشود عدالت تامین نخواهد شد.

  پربازدید ترین