• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بی نتیجه بودن سفر عبدالله به آمریکا

 بی نتیجه بودن سفر عبدالله به آمریکا

یک فعال سیاسی در افغانستان سفر عبدالله به آمریکا را بی نتیجه خواند و گفت سیاست های امریکا در قبال افغانستان از قبل تعریف شده است و این سفر ها نمی تواند تاثیری در سیاست های امریکا داشته باشد.
محمد حسن جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان در گفتگو با خبرنگار رادیو دری در کابل ، سفر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان را به کشورهای آمریکا و کانادا بی ارتباط با سیاست های نظامی واشنگتن در قبال افغانستان ندانست .
وی اضافه کرد : به نظر می رسد سفر عبدالله به آمریکا خارج از عرف دیپلماتیک و از قبل اعلام نشده انجام گرفته است .
این کارشناس سیاسی کشور با بیان اینکه آمریکاییها به فکر مردم افغانستان نیستند و تنها به تامین منافع خود می اندیشند افزود: طی 16 سال گذشته که آمریکاییها در افغانستان حضور دارند نه تنها جنگ و نا امنی در این کشور خاتمه نیافته بلکه روز به روز شاهد افزایش کشت مواد مخدر و همچنین کشمکش های سیاسی در افغانستان هستیم.
جعفری به سیاست های آمریکا در قبال پاکستان هم اشاره کرد و گفت به دلیل اهمیت پاکستان برای آمریکایی ها سیاست کلی آنها در برابر این کشور نیز تغییر نخواهد کرد و داکتر عبدالله هم نخواهد توانست نظر دولتمردان آمریکایی را نسبت به پاکستان تغییر دهد.
وی ترامپ رئیس جمهور امریکا را فردی زورگو، غیر اصولی و  با روحیه استبدادی خواند و افزود: دولتمردان کشور از جمله اشرف غنی و عبدالله عبدالله باید بدانند که امریکایی ها فقط با سرنوشت مردم افغانستان بازی می کنند بنابراین نباید منافع کشور و مردم را فراموش کنند.

  پربازدید ترین