• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فرماندهی که عامل انتحاری را به آغوش کشید و با هم منفجر شدند

فرماندهی که عامل انتحاری را به آغوش کشید و با هم منفجر شدند

سید بسام پاچا یکی از فرماندهان پولیس حوزه چهارم امنیتی هنگامی در حمله انتحاری دیروز جان باخت که مهاجم انتحاری را پس از شناسایی به آغوش گرفته بود.
حمله انتحاری روز پنجشنبه جان 17 تن را گرفت و ده ها تن دیگر را زخمی کرد.
در این حمله افزون بر غیر نظامیان شمار از نظامیان نیز جان باختند.
سید بسام پاچا یکی از فرماندهان حوزه چهارم امنیتی پولیس بود که قربانی این رویداد شد.
دوستان و بستگان این فرمانده به روز جمعه جمع شدند وهمگی با درد واندوه اشک ریختند و از او به نیکی یاد کردند.
محمد فاروق حساس، آمر حوزه چهارم امنیتی پولیس می گوید: “این جوان انتحاری را به آغوش گرفت خود را سپر کرد تا انتحاری به داخل نرود و هراس افگن کثیف به هدف نرسد.”
این جوان پسر بزرگ خانواده اش بود وی مدرک کارشناسی ارشد اش را در رشته نظامی یک سال و شش ماه پیش از ترکیه بدست آورده بود.
بستگان این فرمانده وی را یک نظامی ورزیده و متعهد به وظیفه میدانند و با انتقاد از سیاست های امنیتی کشور از حکومت می خواهند سیاست امنیتی کشور را بازنگری کند.
مجیب الرحمان غفاری، همصنفی سید بسام در مورد اظهار داشت:” سیاست مداران در این راه جدی تصمیم بگیرند، نمی شود هر روز قوای مسلح ما در این راه جان بدهند و هیچ تصمیم و هیچ تغییری در سیاست نظامی بوجود نیاید.”
در مراسم تشیع جنازه سید بسام وزیرداخله هم حضور یافت. وی از سیاسیون کشور می خواهد همایش های سیاسی شان را محدود سازند تا از وقوع رویدادهای دلخراش جلوگیری شود.
ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله گفت: “پس از این ما از تمام سیاسیون افغانستان تقاضا می کنیم که لطفاً تعداد همایش های سیاسی خود را محدود بسازند، پولیس واقعاً خسته شده، هر روزی که می گذرد ما باید از یک مناسبت و یا از یک محفل سیاسی باید تامین امنیت کنیم، پولیس افغانستان باید امنیت مردم این کشور را بگیرد.”
پیکر بی جان سید بسام به خاک سپرده شد و عزیزانش برای آخرین بار با وی وداع کردند.

  پربازدید ترین