• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس اجرایی کشور با مایک پنس معاون اول رییس جمهور امریکا دیدار کرد

رئیس اجرایی کشور با مایک پنس معاون اول رییس جمهور امریکا دیدار کرد

ریاست اجرائیه کشور با نشر اعلامیه ای اعلام کرد که عبدالله عبدالله، رییس اجرایی صبح دیروز جمعه (26 عقرب 1396) با مایک پنس، معاون اول رییس جمهور امریکا در قصر سپید دیدار کرد.
در اعلامیه آمده است که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، از پیشرفت های بدست آمده در افغانستان ابراز خرسندی و رضایت نموده و بر تحکیم و گسترش روابط میان دو کشور تاکید نموده است.
اعلامیه ریاست اجرایی گفته است: “آقای پنس در صحبت ‌های خویش، افغانستان را کشور غنی و با فرهنگ دیرینه و تاریخی خواند و مردم افغانستان را قهرمان، شجاع و با شهامت گفت. وی همچنین علاوه کرد که میخواهد از قهرمانی ‌ها و جانفشانی‌ های قوای مسلح دلیر افغانستان در مبارزه با تروریزم، طالبان، القاعده و داعش قدردانی و ستایش کند.”
به گفته ریاست اجرایی، آقای پنس در بخش دیگر از صحبت‌ های خویش با ابراز رضایت از نتایج مثبت استراتیژی جدید امریکا گفت که از نتایج و پیامدهای استراتیژی جدید خرسند و راضی هستند. وی، تعهد ایالات متحده را مبنی بر حمایت از حکومت وحدت ملی و استقرار و ثبات در افغانستان تکرار نمود.
در عین حال، رییس اجرایی کشور از حکومت و مردم ایالات متحده به خاطر کمک به افغانستان و اعلان استراتیژی جدید تشکری کرد.
بیانیه ریاست اجرایی خاطر نشان ساخت که رییس اجراییه تاکید کرده است که حکومت و مردم افغانستان از اعلان استراتیژی جدید امریکا حمایت می‌کنند و آن را یک فرصت جدید برای افغانستان و منطقه میدانند.
آقای عبدالله با قدردانی از نقش مثبت نیروهای مسلح ایالات متحده اضافه نموده است: اکنون نیروهای مسلح افغانستان با تحمل قربانی‌ ها و دشواری ‌های فراوان مسوولیت دفاع مستقلانه از کشور را به عهده‌ دارند و برنامه ‌های شوم طالبان، القاعده و داعش را در افغانستان ناکام ساخته‌ اند.
رییس اجرایی همچنین اشاره ای به حمایت بیرونی و موضوع پناه‌ گاه‌ های تروریست‌ ها کرده و گفته است که مشکل پناه‌ گاه‌ های تروریست‌ ها هنوز یک مشکل جدی است و امیدوار هستند تا پاکستان در برچیدن این پناه‌ گاه‌ ها همکاری نماید.
در این نشست همچنان روابط منطقه‌ ای افغانستان، برگزاری انتخابات شفاف، با اعتبار و سالم، وضعیت اقتصادی، اصلاحات در عرصه‌های مختلف، مبارزه با فساد، نابود سازی پناه ‌گاه‌ های تروریست‌ ها و تلاش‌ ها برای مذاکرات صلح به بحث و بررسی گرفته شد.

  پربازدید ترین