• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

برای چهارمین بار کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات شد

برای چهارمین بار کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات شد

در چهارمین دوره انتخابات هیات رئیسه‌ی شورای ولایتی هرات، کامران علیزایی، غلام‌حبیب هاشمی و حبیب‌الرحمان پدرام برای پست ریاست این شورا نامزد شدند.
توریالی طاهری و نجیب‌الله محبی نیز به ترتیب برای پست معاونت و منشی این شورا نامزد شدند.
مهدی حدید، کبیر ایثار، سکینه حسینی، فاطمه جعفری، سید عظیم کبرزانی و حبیب‌الرحمان پدرام این انتخابات را تحریم کرده بودند اما پس از دقایقی، حبیب‌الرحمان پدرام وارد جلسه شد و خود را برای ریاست این شورا نامزد کرد اما او هم لحظاتی بعد انصراف داد و جلسه را ترک کرد.
پدرام در مورد علت کنارگیری‌اش گفت که به دلیل این‌که کمپاین‌های دور چهارم شورای ولایتی غیر اصولی برگزار شده، انصراف داده است.
پس از برگزاری انتخابات علنی و شمار آرا غلام‌حبیب هاشمی یک رای و کامران علیزایی 11 رای کسب کردند.
توریالی طاهری و نجیب‌الله محبی نیز به دلیل نداشتن رقیب در پست‌های معاون و منشی، بدون انتخابات به ترتیب به عنوان معاون و منشی انتخاب شدند.
غلام‌حبیب هاشمی می‌گوید که به دلیل این‌که به رای و اعتماد مردم خیانت نکرده باشد، در انتخابات شورا شرکت کرده است.
او گفت که در ابتدا یک تیم 9 نفره بوده‌اند که مرحوم عفیف جمشیدی نیز عضو این تیم بود.
وی افزود: عفیف جمشیدی در زمان کمپاین‌های انتخابات شورا توسط افراد ناشناس به شهادت رسیده و دیگر اعضای تیم‌شان نیز شب گذشته این کمپاین را تحریم کرده‌اند.
به گفته‌ی هاشمی، اعضای تیم‌شان عبدالرحیم صالحی را به عنوان رئیس برگزیده بودند که آقای صالحی به نفع تیم کامران علیزایی از انتخابات کناره‌گیری کرد.
هاشمی در مورد غیر اصولی بودن دوران کمپاین انتخاباتی اظهار نظر نکرد.
کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات نیز ضمن شفاف خواندن انتخابات به مردم وعده داد که با تمام توان در اختیار مردم خواهد بود.
دور چهارم انتخابات شورای ولایتی هرات در حالی برگزار شد که در این دور، ایوب انصاری فرمانده پلیس هرات و محی‌الدین نوری معاون مالی و اداری والی این ولایت نیز حضور داشتند.
کامران علیزایی، چندی قبل در یک نشست خبری گفته بود که اعضای شورای ولایتی با تهدید مواجه هستند.
گویا این حرف وی تاثیر خاصی گذاشته بود زیرا از صبح امروز تدابیر شدید امنیتی در شورای ولایتی هرات گرفته شده بود و هیچ یک از محافظین شورا حق ورود با ساختمان آن‌ را نداشتند.

  پربازدید ترین